Ruská Lada 2104 je bláznivý sleeper, má 400 koní a stovku dá za 4,6 s

                   

Občas se stane, že na silnici potkáte nějakou tu Felicii nebo Favorita řádně sežehnuté tzv. tuzingem. Jako vysvětlení neznalým, se jedná o auto, které má většinou obrovské křídlo, ještě větší nárazníky, obrovská kola, často je velmi nízko nad silnicí, což je v horším případě způsobeno uříznutými pružinami, celý vůz různě svítí, často, také přehnaně řve, což není důsledek silného motoru, ale efektní koncovkou výfuku, atd. Zkrátka takové auto má vytvořit dojem pořádného výkonu, kterým ale většinou vůbec nedisponuje, ba naopak zbytečné díly navíc ještě jízdní vlastnosti zhorší. V angličtině se takovým majitelům říká Ricer. Existuje, ale i extrém na druhé straně. Tedy auta, která disponují takovým výkonem, který byste do nich vůbec neřekli, a proto nás umí velmi příjemně překvapit. Takovým autům se zase říká Sleeper. Když chcete vytvořit Sleepera, často se chopíte aut s nevalnou pověstí, co se jízdních vlastností týče a uděláte z nich naprosto neuvěřitelné stroje. Dnes tu však máme dílo z jiného konce světa, tentokrát z Ruska.

Majitel za základ pro svého sleepera pojal Ladu 2104, která je pro tuto úlohu více než ideální. Jediné, co by ve vás mohlo na první pohled vzbudit pozornost, jsou patnáctipalcová kola. Pozornějším jedincům by pak neunikl, celkový dobrý stav vozu. Pozvolna bychom si pak mohli všimnout samolepek, které už značí, že nepůjde o tak úplně obyčejný stroj. A taky, že nejde.  Tahle Lada před námi skrývá 400 koní, a co všechno v sobě má Vám hned vypíšeme.

Srdcem celého stroje je motor SR20DET z Nissanu Silvia, který dává při tlaku 1,4 baru a při 6500 otáčkách oněch 400 koní. O přeplňování motoru se stará turbo Garret GT2871R. Aby takový nápor celý motor vydržel, tak má písty od Ross Racing a ojnice od SCAT. O chlazení se stará velký chladič MAF z Corvetty ZR3.  Vzduchový filtr je Super Power Flow od HKS, když už jsme u vzduchu, tak Blow-off je 500MM od TiAL. Palivová pumpa je pak Walbro 255LPH, vstřiky Nismo 740cc, vačková hřídel a vahadlové zarážky od Tomei, šrouby hlavy motoru od ARP, těsnění pod hlavou od Cosworth, ACL ložiska, GReddy olejová vana, škrticí klapka 72mm, Megan výfukové svody a zakázkový výfuk s průměrem 80mm. Stíháte to? Protože do teď byla řeč jen o pohonném ústrojí. Převodovka je pětistupňová manuální a je složena převážně z dílů z Nissanu 200SX a spojka je Super Coppermix od Nismo. Na podvozku najdeme opět komponenty z 200SX, na přední nápravě pak tlumiče StillWay a na zadní tlumiče HKS Hipermax a nakonec brzdy, které jsou opět z Nissanu 200SX.

Uff, tak snad to máme všechno. Ještě snad zmínit, že na kolech o rozměrech 15‘‘x7‘‘ 4×114,3 jsou na předku pneumatiky Bridgestone Potenza 195/50 a na zadku pak Toyo R888 195/50.
Když dáme tohle všechno dohromady, tak nás potom bude zajímat už jen to, jak celé autíčko jede. Jede velmi pěkně. Z nuly na sto se dostane za 4,63 a na sto šedesát pak za 8,59 sekundy. Čtvrtmíli tahle kráska udělá za 12,2 sekundy a jestli vás zajímají další zrychlení, tak z 60km/h se na 120km/h dostane za 2,98 sekundy, na 160km/h za 5,29 sekundy a na 200km/h za 9,27 sekundy. Ze stovky na dvoustovku se vyškrábe za 7,26 sekundy. No a to je už snad úplně všechno. Jistě Vám dojde, že s takovou Ladou si není radno zahrávat, jeden majitel Porsche na to také tvrdě doplatil. A i když je malá pravděpodobnost, že na podobný stroj na silnici narazíte, tak si raději dobře prohlédněte, toho Favorita, kterého zrovna chcete předjet, protože by se mohlo stát, že vám zmizí v oblaku prachu, který za sebou nechá.

Zdroj: AutoForum, Drive2
Diskuze Vstoupit do diskuze
97 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články