Hlavním cílem VW jsou tržby ve výši 6,5 % ve srovnání se 3 % v prvním čtvrtletí tohoto roku. Zdá se, že ve Wolfsburgu začíná přituhovat. Škoda je první „na ráně“.
Nechceme se opakovat, přesto to napsat musíme: Volkswagen už zažíval lepší období. Kombinace několika faktorů, z nichž bychom vypíchli zejména dozvuky aféry Dieselgate (a pochopitelně i aféru jako takovou), problematickou situaci v Číně, stejně jako konkurenci čínských značek na domácím, evropském trhu (která bude spíše sílit než slábnout), vedou nejvyšší vedení k radikálním krokům s cílem vyšších zisků. Dá se to pochopit, okolnosti jsou zkrátka takové. Pojďme se na to podívat společně.
VW se musí z problémů dostat stůj co stůj
Šéf značky VW Thomas Schaefer uvedl, že cílem jednotky je návratnost tržeb ve výši 6,5 procenta ve srovnání se 3 procenty dosaženými v prvním čtvrtletí letošního roku. Plány koncernu Volkswagen na přepracování své hlavní značky mají za cíl zvýšit efektivitu a návratnost, vyplývá to alespoň z interní zprávy Volkswagenu. „Vidíme, že naše značka – navzdory všem svým silným stránkám – ještě není na dostatečně pevných ekonomických základech,“ cituje agentura Reuters Schaefera v jeho zprávě.
„Potřebujeme vytvořit dobré, konkurenceschopné výnosy v dobách krize a v neustále nestálém světě,“ napsal. Schaefer přitom zmínil náročné prostředí, včetně rizika recese, geopolitických konfliktů, nestabilních dodavatelských řetězců a nekontrolovatelných cen surovin a energií. Popravdě, myslíme, že ještě možná mohl dodat příliš ambiciózní cenovou politiku VW. A podcenění konkurence. To všechno vedlo k tomu, že VW je tam, kde je.
Při řešení našich problémů se zapojíte všichni
„Tlak stoupá. Volkswagen musí jednat,“ napsal. Ve zprávě, kterou citovala agentura Reuters, Schaefer dále uvedl, že podrobnosti přestavby budou vypracovány v nadcházejících týdnech a měsících. Zmínil také, že chce zvýšit synergie mezi značkami koncernu společným vývojem a výrobou, včetně využití společných platforem v některých oblastech. A jejich současným zapojením na zvýšení ziskovosti celého koncernu. Neboli pokud dokážeme číst mezi řádky: „Budeme od všech v koncernu chtít větší výkony, aby VW mělo více peněz.“
To zní, speciálně ve vztahu k naší Škodě, více než zajímavě. Škoda byla dlouho tou, která pro VW v Číně fungovala jako generátor peněz, dokázala vyrobit a prodat auta, byla pro své zákazníky zajímavá jak v Německu, tak v Rusku nebo v Číně. Například Kodiaq GT se šikmou zádí vznikl speciálně kvůli Číně. Nyní Škoda v Číně končí a „stěhuje se“ do Vietnamu. Mj. proto, aby v Číně uvolnila samotnému VW ruce. Co víc ještě může někdo od své dceřiné značky žádat?
Další vyšší výkony? Nebylo by třeba lepší se zamyslet nad vlastní politikou než se snažit neustále „drtit“ dceřiné firmy koncernu? Nebylo by lepší vyhodnotit a přehodnotit celou modelovou (a cenovou) politiku samotného VW než přenášet odpovědnost na Škodu a další? Jak to vidíte vy? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!