Pustit se do boje s molochem jménem Tesla chce pevné nervy. Majitel Tesly Model 3 to udělal a ušetřil balík peněz.
Legendy o servisu Tesly už dosahují takových kosmických výšin, o nichž se Elonu Muskovi může jedině zdát. I s celým projektem SpaceX. Tesla je totiž v lecčems výjimečná firma. V aroganci k některým případům oprav svých modelů tedy jednoznačně. Nelíbí se vám, v jakém stavu je Vaše nové auto? Upadlo vám něco, co asi možná nemělo? Ok, každopádně to není naše chyba a pokud chcete opravu, určitě nebude záruční, nezapomeňte si vzít peníze.
Odpadky na silnici: připravte si balík peněz
Podobně na tom byl jeden nejmenovaný uživatel Tesly Modelu 3, jemuž se povedlo přejet jakési odpadky na silnici. A poškodit chladící okruh baterie. Nikoli baterii samotnou. Zajel tedy do servisu Tesly, jestli by s tím nešlo něco udělat. Reakce byla očekávatelná. Šlo, samozřejmě. Vyměníme vám tu baterii. Celou. Pravda, tohle asi umí říct i s úsměvem. Cena, za kterou je tahle „službička“ každopádně způsobí zmrznutí úsměvu na vašich rtech. Kolik? „Raketu“. Přes 350 tisíc.
Po úvodním podlomení kolen se náš majitel vypotácel ze servisu a začal přemýšlet, co s tím. Několik telefonátů a přišla nabídka od nezávislého servismana, ať přijede. Že s tím zkusí něco vymyslet. Slovo dalo slovo a Tesla šla na heveru nahoru. Následovala prohlídka chladícího okruhu a nakonec odříznutí poškozeného kousku trubice, našroubování nového a zapojení zpátky. Více ve videu. A Tesla funguje bezchybně. Za necelých 15 tisíc korun, se vším všudy.
Kam by se poděla „poškozená“ a vyměněná baterie z auta?
Na celém případu jsou zajímavé tři momenty: za prvé, baterie je nepoškozená, a servis Tesly to s veškerou svojí diagnostikou samozřejmě musel vědět. Co by se stalo s tou jeho údajně „poškozenou“ baterií, kdyby jí opravdu vyměnili? Jestli vás napadá, že by skončila v jiné Tesle, jako to napadlo mne, tak nejsme myslím moc daleko od pravdy. Double job? Bez diskuse. Tohle není úplně špatná cesta, jak vydělávat miliony. Velmi jemně řečeno.
Za druhé: administrativa prezidenta Bidena podepsala nedávno exekutivní příkaz, který podporuje právě tento přístup a zakazuje monopolní servisování ze strany výrobců. Tesla jde očividně proti tomuto příkazu. A za třetí: po odmítnutí servisu následoval ze strany Tesly zákaz dobíjení u jejich nabíječek Supercharger. A dva úhly pohledu: poprvé, Tesla se bojí o cokoli, co nebylo opraveno u nich, z důvodů rizika požáru atd. A druhý úhel pohledu: pomsta za neloajálnost. I to je možné. Na každý pád, mít Teslu znamená počítat i s eventualitou servisních komplikací. Opět, velmi jemně řečeno.