Prahy automobilů mají ve zvyku korodovat. Nejkritičtějším obdobím je z tohoto hlediska zima, kdy se na cestách nachází velké množství chemických látek.
Shnilé prahy se u nás netýkají pouze starých automobilů, ale v některých případech dokonce i těch zánovních. Jakmile dojde k poškození ochranného laku a vzniku koroze, problém je na světě. Rez se totiž každým dnem rozšiřuje a postupně se prožírá dál a dál. Existuje několik důvodů, proč je tomu tak, a také několik rad, co dělat, aby se korodování prahů co nejvíce zamezilo.
Spodní část automobilu je nejnáchylnější na korozi
Prahy automobilů jsou spolu s celou spodní částí vozu nejnáchylnější na korozi. Jsou totiž nejníže a při každém projetí louže nebo deště se voda dostává právě na tyto části. V kombinaci s odletujícími předměty, jako jsou například kamínky nebo písek, se jedná o dokonalou příležitost pro korozi, která využije poškozený lak v určitém místě a pustí se do práce. Přestože jsou vozidla už od výroby přesně proti těmto problémům chráněna, tento účinek netrvá věčně.
Kritické bývá zimní období
Největším problém v souvislosti s korozí nejen prahů, ale i jiných částí u podvozku, je zimní období. V tuto dobu je automobil nejvíce vystavován vodě. Ještě větší neštěstí však nastává tehdy, kdy silničáři začnou používat na vozovky různé chemické látky pro rozpouštění sněhu a ledu nebo sůl. Všechny tyto přípravky totiž rychle a agresivně reagují s lakem automobilu, který je následně poškozen, a začíná vznikat koroze.
Jak se proti korozi prahů chránit
Obecně existuje několik možností, jak ochránit svůj automobil proti korozi. Na trhu je k dostání mnoho antikorozních prostředků pro spolehlivou ochranu. Prodávají se také různé spreje a laky, které si můžete přímo nanést na postižená místa a zabránit tak rezivění. Tímto problémem se také zabývají různé firmy, které čistí a následně nanáší ochranné prostředky. Sami si tak můžete zvolit vhodný způsob, jak shnilým prahům zabránit.
Prevence proti shnilým prahům
Kromě ochranné vrstvy se dá předcházet korozi i jinými způsoby. Jedním z nich je například opláchnutí podvozku a obecně spodní části automobilu po jízdě v zimě. Na cestách se totiž nachází sůl nebo jiné chemikálie, které rozežírají lak automobilu a ten následně reziví. Pouhým oplachem tak smyjete tyto agresivní látky a prahy vašeho vozidla vydrží mnohem déle.
Oprava prahů zasažených korozí
Shnilé prahy přestavují velký problém. Kromě jejich špatné estetické stránky může mít vozidlo i problémy na technické kontrole STK, kde se také na tento problém zaměřují. Pokud však jsou některá místa až moc zasažena korozí, musí následovat speciální a často velmi nákladná oprava. Prahy se ve většině případů odborně vyvařují a jiné části se mění za nové jako například blatníky. A jak jsou na tom prahy vašeho vozidla?