Šipka vedle ukazatele stavu paliva má důležitý význam, o kterém vám v autoškole neřekli

Na přístrojové desce vedle ukazatele hladiny paliva je malá šipka. Má zásadní význam, i když řidiči o ní mnohdy ani nevědí.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Než vyjedete s novým autem na silnice, měli byste se plně seznámit s ovládáním a obsluhou vozu. Mezi automobily různých značek i různých modelových řad jsou velmi často dost zásadní rozdíly. I když jsou tady společné drobnosti, které jsou u všech aut totožné. Je paradoxní, že velká řada řidičů o důležitých detailech nemají tušení. Malá šipka vedle ukazatele stavu paliva je toho příkladem, jak je zjevné z chování na čerpacích stanic, kde řidič netuší, z které strany mají u čerpacího stojanu zastavit.

Jednou je šipka vpravo, podruhé vlevo

Není to dogma, ale například výrobci aut z Japonska umísťují šipku velmi často pouze na levou stranu. U evropských automobilů najdeme šipku zase na pravé straně vedle ikony čerpacího stojanu. Proč to není sjednocené? Ale je, opravdu, jen se automobiloví výrobci dělí na dvě skupiny. Každá akcentuje svůj vztah k bezpečnosti řidiče při čerpání paliva. A týká se to, i když parkujete jen za pár stovek a ne plnou nádrž.

Kdo to ještě nepochopil, z řad těch čtenářů, kteří nejsou o významu šipky obeznámeni, tak musí vědět, že šipka ukazuje, na které straně vozu je hrdlo palivové nádrže. Banalita, ale pokud sednete do auta, které neznáte, například z půjčovny, a nevšimnete si, kde je víčko nádrže, začnete to řešit až když přijíždíte na čerpací stanici. Palivo sice neušetříte, ale už nikdy se nestane, že zastavíte u stojanu, a pak budete potupně couvat a najíždět z druhé strany, nebo tahat hadici přes kufr auta k druhému boku.

Zdroj: Autorský komentář Filip Rakovana

Diskuze Vstoupit do diskuze
139 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články