Na předměstí Tokia našli sportovní vozy Nissan Skyline GT-R. Celková cena převyšuje hodnotu 230 milionů Kč. Kdo v nich bude jezdit a proč je jich tolik na jednom místě?
První Nissan Skyline GT-R přišel na trh v roce 1969. Jednalo se tehdy o kompaktní sedan s motorem o výkonu 160 koní. Nicméně nejznámějšími zástupci Skyline GT-R se staly modely R32, R33 a R34, které nabízely pohon všech kol a výkonné přeplňované motory s označením RB26DETT. Tyto modely mají po celém světě silnou základnu fanoušků a sběratelů a ani v České republice tomu není jinak.
Skyliny, které spaly 25 let
Uvnitř nalezeného japonského skladu je shromážděno přímo fantastické množství Nissanů Skyline GT-R čítající desítky kusů. Většinu z nich představují sportovní modely s karoserií R34. Majitelé skladu uvedli, že mnoho vozů ve skladu vlastní kupci z USA. Co za tím stojí?
Ve Spojených státech totiž platí „pravidlo 25 let“. To zakazuje dovoz vozů mladších 25 let v případě, že nebyly původně certifikovány pro prodej na americkém trhu. A přesně z tohoto důvodu si majitelé své miláčky uskladněné v Japonsku zatím domů do USA ještě nenechali poslat. Zatím jen platí měsíční poplatky za bezpečné uskladnění svých vozů v Japonsku.
Sklad se začne brzy vyprazdňovat
Někteří z majitelů se před koupí vozu vydali přes Tichý oceán, aby si svůj Nissan Skyline GT-R prohlédli. Jiní zájemci si vůz koupili na dálku, aniž by ho osobně vůbec viděli. Evidentně jim to stálo za to. Každopádně pro mnohé majitele uskladněných Skylinů je dobrá zpráva v tom, že jejich vozy již překonaly věkovou hranici 25 let, a se svými vozy se konečně brzy setkají na území USA.
Nissan Skyline GT-R (verze R34) je osazený 2,6litrovým přeplňovaným motorem o výkonu 280 koní a s točivým momentem 392 Nm. Tento vůz disponuje šestistupňovou manuální převodovkou, nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 s a jeho maximální rychlost je 250 km/h. Teď otázka, jak to funguje s dovozem aut z Japonska u nás.
Dlouhé roky nešlo automobily z Japonska u nás přihlašovat. Měly volant na špatné straně. Takže ten, kdo chtěl japonské auto, musel svým způsobem nějak obcházet předpisy. Třeba příznivci Subaru Impreza STI si auta z Japonska vozili. A tady je pak předělávali na auta s volantem na druhé straně. Kupovali japonské speciály STI a k tomu evropské, klidně nabourané 1.5, 1.6, dvoulitry nebo i přeplňovaná GT.
S tím, že používali dárce, kteří poskytli doklady. Třeba klidně Imprezy s malým atmosférickým motorem. Spekulovalo se, že tohle nikdo nepozná. Pak se situace uvolnila. Japonské auto šlo klidně přihlásit ve Velké Británii. A díky tomu, že Británie byla v EU, dalo se v rámci evropského prostoru takové auto přivézt a přihlásit i u nás. Takže teď u nás jezdí docela dost aut s volantem na druhé straně. A legálně. Nicméně auto bez dokladů, nalezené ve skladu, oficiálně přihlásit nelze.