Dojde ke stažení tuzemské automobilky Škoda z trhu? Aktuálně čelí velkým problémům

Aktuální situace celosvětové značky Škoda auto není úplně nejlepší. Její propad v Číně by pravděpodobně mohl znamenat stažení se z trhu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Vše nasvědčuje tomu, že se Škoda auto zcela stáhne ze svého nejdůležitějšího trhu. Česká značka se neuvěřitelným a nepochopitelným způsobem během tří let propadla z absolutního vrcholu téměř na samé dno. Situace se zdá být čím dál více neřešitelná a stále vážněji se hovoří o úplném odchodu Škody z automobilového průmyslu.

Škoda auto je ve velkých problémech 

Škoda se dlouho snažila předstírat, že se nic neděje, ale ani tak skvělá značka nemohla utíkat před realitou navždy. V červenci tohoto roku přiznal mluvčí firmy, že její prodeje v Číně dosáhly dna a světlo na konci tunelu zmizelo z dohledu. Takové problémy však neměla česká značka za posledních 30 let na žádném trhu, natož na tak zásadním, jako je právě tento. V červenci zde prodala Škoda pouze 2 900 vozů, což představuje meziroční pokles o téměř 76 %. A ve srovnání s rokem 2018 je to již 89 %. Rozsah těchto čísel je tak velmi zarážející. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Již na přelomu roku připustil šéf prodeje Volkswagenu, že s tímto problémem bude potřeba něco udělat. Zdá se však, že jestli něco VW a Škoda od té doby dělají, tak jsou jejich snahy pravděpodobně naprosto neúspěšné. Dokonce i v nejlepším měsíci, květnu, prodala Škoda v Číně pouze 8 300 vozů, přičemž po celém světě tomu bylo 25 400 vozů. Je to tak opravdu velmi velký rozdíl oproti období vrcholu, kdy tato automobilka prodala 193 755 vozů. 

Stáhne se světová automobilka z Číny?

Obvykle sice není Škoda v čínských médiích tématem číslo jedna, ale v současné situaci se zmínky o tomto českém výrobci objevují stále častěji. A nejsou to dobré zprávy. V posledních dnech se hovoří o úplném odchodu z čínského trhu, protože Škoda je zde pro koncern VW pouze na obtíž. I v realitě nestabilního čínského trhu je pád české značky zcela bezprecedentní. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Existují značky, které stoupají a klesají, ale žádná z nich nedosáhla za 12 let na trhu statisícových prodejů, aby pak za 3 roky spadla na dno. Škoda si na svých tradičních trzích zakládá na dlouhé historii lokálních zákazníků, dokonce i v Asii je tento fenomén patrný. V Číně, kde místní stále přechází na levnější auta, však nic takového neexistuje.

Příliš silná konkurence 

Podle ohlasů z Číny je Škoda na jejich trhu ztracena a místní média již hlásí, že je její odchod bohužel nezvratný. Skutečnosti nepomáhají ani nové, často velmi dobré čínské modely SUV, které jsou mnohem, mnohem levnější než vozy tohoto českého výrobce. VW Group však tyto spekulace odmítá a tvrdí, že Škoda z Číny prozatím neodejde. Jelikož však čísla mluví za vše, někdo nakonec bude muset učinit toto ne zrovna snadné rozhodnutí.

Zdroj: Motor1, ChinaCars, VW Group

Diskuze Vstoupit do diskuze
113 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články