Co vám bude okupovat garáž, pokud si pořídíte nejlevnější vůz značky Škoda v nabídce? Poměrně hezky vybavená Fabia. Zázraky čekat nemůžete, ale ostudu vám auto rozhodně dělat nebude.
Škoda Fabia dlouhé roky platí za české synonymum pro motoristickou spolehlivost, praktičnost a cenovou dostupnost. Nejinak je tomu i v roce 2025, kdy vůz stále ještě platí za to nejlevnější, co si u mladoboleslavské automobilky můžete pořídit. Škoda navíc letos slaví 130 let od svého založení, čemuž přizpůsobila i nabídku a přišla se speciální edicí Fabie, kterou označuje jako „130 let“. Za cenu 364 900 Kč, která má šanci oslovit široké spektrum zákazníků, přitom dostanete poměrně slušné, moderní auto s líbivým designem, které vás rozhodně neurazí.
Jaké srdce bije pod kapotou nejlevnější Fabie?
Nejlevnější model ze škodovácké nabídky pohání benzinová klasika, řadový atmosférický tříválec 1.0 MPI o objemu 999 ccm, jenž nabízí výkon 59 kW (80 koní) při 6 300 ot./min. a točivý moment 93 Nm při otáčkách v rozmezí 3 700 – 3 900 za minutu. Motor je spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou, přičemž výkon je přenášen pouze na přední nápravu.
Palivová nádrž základní Fabie pojme 40 litrů benzinu, přičemž kombinovaná spotřeba dle oficiálních údajů činí 5,2–5,3 litru na 100 km. Auto samozřejmě není žádný rychlík, na stovku se dostane až za 15,7 sekund, nicméně pro jeho zamýšlenou cílovku není tento údaj vůbec důležitý.
Vůz má na délku 4 108 milimetrů, na šířku 1 780 milimetrů, rozvor dosahuje 2 552 milimetrů, zatímco výška činí 1 482 milimetrů. Minimální pohotovostní hmotnost je pouhých 1 084 kilogramů, což z auta činí ideální vozítko do města. Kufr základní Fabie pojme náklad o objemu 380 litrů, což je v této kategorii více než nadprůměrná hodnota. Pokud navíc sklopíte zadní sedačky, budete mít k dispozici prostor 1 190 litrů.
Rozumná výbava ve slušivém kabátku
Nejlevnější Fabia v edici „130 let“ se může pochlubit moderním designem s dynamickými liniemi a vynikající aerodynamikou, která přispívá k nižší spotřebě paliva a tichému, pohodlnému provozu. Osobně se musím přiznat, že jsem se za novou Fabií zejména zpočátku nejedenkrát otáčel a s potěšením jsem kvitoval skutečnost, že škodovácký základ vlastně vypadá skvěle. Interiér vozu pak nabízí dostatek prostoru pro posádku i zavazadla.
Fabia ve speciální edici navíc dostala do vínku až překvapivě bohatou výbavu, která zahrnuje i prvky, na něž obvykle narazíte až ve vyšších výbavových stupních. Za zmínku stojí mimo jiné:
- Kola z lehké slitiny Rotare Aero 15″
- Bezdrátový SmartLink
- Parkovací kamera vzadu
- Vyhřívaná přední sedadla
- Doživotní záruka mobility
- Dva roky záruka na materiál a právní vady
- Tři roky záruka na lak vozu
- 12 let záruka na prorezavění karoserie
- Odkládací schránka na deštníky ve dveřích
- LED hlavní světlomety
- Elektrické ovládání oken vpředu i vzadu
- Tempomat s omezovačem rychlosti
- Virtuální kokpit mini 8″
- Infotainment Media 8″
- Asistent udržování jízdního pruhu (Lane Assist)
- Parkovací senzory vzadu
- Boční airbag vpředu včetně hlavového airbagu
- 3× ISOFIX (2× vzadu, 1× vpředu) a 2× Top Tether vzadu
- Front Assist – upozornění a brždění při hrozbě kolize
- Startovací tlačítko
Výčet je samozřejmě mnohem delší, seznámit se s ním můžete na oficiálních stránkách Škody Auto. Co tedy dostanete, když si pořídíte nejlevnější škodovku v nabídce? Více než slušný, možná až překvapivě moderně vybavený vůz s hezkým designem, za kterým se nejeden se zájmem otočí. Co víc si přát?