Sehnat kvalitní ojetinu které by vyhovovala celé rodině nemusí být jednoduché. My se aktuálně podíváme na jeden zajímavý tip, kterým je Škoda Fabia II. Jaké má výhody a jaké jsou negativa tohoto vozu?
Škoda Fabia II debutovala již v roce 2007. A to sedm let po představení první generace. Přinesla samozřejmě celou řadu vylepšení a byly vychytány různé mouchy, které první Škoda Fabia měla. Výsledkem je auto které si dokáže získat zákazníky na poměrně prostorný interiér, dostatečně velký kufr a také motory které dokážou držet vaši spotřebu na uzdě. Hlavními konkurenty mohou být vozy Volkswagen Polo nebo Seat Ibiza. Oproti nim je Fabia přece jenom nudnější, i když i to se jí dá odpustit.
Velikost jako hlavní lákadlo
Pokud má Škoda Fabia něčím zaujmout, tak je to určitě její velikost. Na první pohled nepůsobí jako nijak velké auto. Měří necelé 4 metry a její výška je necelých 1,5 metru. Tyto rozměry byly využity skutečně na maximum. Pohodlí si mohou užít jak cestující v přední, tak i cestující v zdaní části vozu. Vše doplňuje i dostatečně velký zavazadlový prostor, který ocení každá rodina při svých výletech a cestách na dovolenou. 300 litrů v základním provedení a 480 litrů ve verzi Fabia Combi je rozhodně to, čím umí auto strčit své konkurenty do kapsy.
Zpracování trochu pokulhává
Vozy Škoda byly v minulosti hodně oceňovány pro svou kvalitu zpracování. Nutno však říci, že Škoda Fabia v tomto směru přece jenom pokulhává. Pokud se podíváme na hlavní negativa, určitě se týkají například těsnění dveří, stejně jako kvality laku. Sázkou na jistotu je klasický modrý nebo bílý odstín, který je určitě trvanlivější.
Motorizace téměř pro každého
Škoda Fabia II zaujme i výběrem motorizací. Nutno dodat, že pokud hledáte skutečně ohromující výkon, máte smůlu. Vzhledem k charakteristice vozu je výběr pohonných jednotek celkem dostačující. Můžete vybírat z nafty i benzínu v různých výkonech.
Nejslabší motorizací je verze 1.2 HTP s výkonem 60 a 70 koní, který doporučujeme ze svého výběru vynechat. Možné problémy mohou nastat i s motorizací ve verzi 1.2 TSI s výkonem 86 nebo 105. Lepší volbou je v případě benzínu 1.4 MPI s výkonem 86 koní. Jde o jednoduchý, spolehlivý a celkem dynamický motor. Ještě lepším krokem je varianta 1,6 MPI s výkonem 105 koní.
Jestliže se chcete držet spíše nafty, je základní variantou tříválec 1.2 TDI s výkonem 75 koní, což se hodí spíše pro nenáročné zájemce. To stejné je možné říci i o motorizaci 1.4 TDI s výkonem 70 a 80 koní, který je také tříválcem. O něco lépe už na tom je 1.6 TDI s výkone 75, 90 nebo 105 koní. Jenom pozor na možný nákladnější servis. Poslední v nabídce je motorizace 1.9 TDI s výkonem 105 koní, u které se mohou objevovat potíže s filtrem pevných částic. Existuje však i Škoda Fabia ještě bez filtrů DPF.
Snadná údržba vozu je samozřejmostí
Ano, Škoda Fabia II je ojetým vozem který může mít své mouchy a potíže. Na druhou stranu připomeňme že vzhledem k oblibě auta je údržba vozu velmi snadná. Servisy tyto vozy znají a dostupnost v podstatě jakýchkoliv dílů bude i následující roky velmi dobrá. Tím můžeme naše představení modelu Škoda Fabia II jako dobrého tipu ojetého vozu pro rodinu uzavřít.