Pokud se podíváme k našim polským sousedům, překvapí nás, že je zde velmi populární stejná značka, jako u nás. A to Škoda. Nutno zároveň dodat, že ta o prvenství bojuje se známou japonskou automobilkou, kterou je Toyota. Takto to alespoň na polském trhu dlouhé roky trvá, pokud se zaměříme na segment B. Tedy na segment takzvaných malých automobilů.
Nyní máme k dispozici aktuální čísla, která odrážejí prodejnost v prvním čtvrtletí. A na základě nich víme jak to, jaké vozy patří do TOP10 tohoto segmentu, tak víme i to, zda vyhrála Škoda, nebo Toyota.
Výrazný pokles prodejnosti
Pokud se na první čtvrtletí letošního roku podíváme blíže, je třeba říci, že zájem o nové vozy, tedy auta ze segmentu B byl výrazně nižší. Celkově se zaregistrovalo 16 850 nových aut, což je pokles o zhruba 30 procent oproti minulému roku. Patrně to však není dáno ani tak tím, že by snad o malé vozy byl výrazně nižší zájem, ale je třeba uvést to, že vzhledem k bezpečnostním opatřením se začali lidé o auta méně zajímat.
Jaký vůz dominoval?
Fabia, nebo Toyota? Za první čtvrtletí letošního roku je to zcela jasné. Největší zájem byl o japonskou Toyotu Yaris, které se prodalo 4 258 kusů. Ta je tedy v tuto chvíli polským králem malých vozů. Škoda Fabia skončila v rámci segmentu B na druhém místě. A nutno říci, že s poměrně velkou ztrátou, jelikož počet nově zaregistrovaných vozů mladoboleslavské automobilky byl jenom 3423. A na místě třetím? Tam se místil Renault Clio, který už také celkem výrazně ztrácí, jelikož se na polském trhu zaregistrovalo za první čtvrtletí letošního roku 2018 nových vozů.
Jak jsou na tom další zástupci?
Prodejnost v segmentu B jasně ukazuje, že lidé mají o tento typ aut stále poměrně velký zájem. Jak ve chvíli, kdy hledají auto do města a občas i mimo něj, tak ve chvíli, kdy jim malé auto stačí, nebo ve chvíli, kdy hledají druhé auto do rodiny. Když budete v našem žebříčku pokračovat, je třeba uvést, že na čtvrtém místě se umístil korejský Hyundai i20 s počtem 1077 zaregistrovaných kopií. První pětici uzavírá Dacia Sandero s počtem 1023 kopií.
Jaké vozy patří do nejpopulárnější desítky?
První pětice je za námi a tak se pojďme podívat i na tu druhou, která ukazuje, jaké malé vozy jsou v Polsku poměrně populární. Místo šesté bere Opel Corsa s počtem 800 prodaných vozidel. Za ním je Citroen C3, s počtem 767 prodaných kopií. Na místě osmém je následně Kia Rio s počtem 760 prodaných kusů. Je vidět, že tato trojice si celkem výrazně dýchá na paty a rozdíly mezi nimi jsou minimální. Pár desítek kusů rozdílu za čtvrt roku je něco, co se dá hravě překonat.
Abychom naši desítku uzavřeli, nesmíme opomenout místo deváté, kde se nachází Peugeot 208 s počtem zaregistrovaných vozů, který činí 504 a dále místo desáté kde je Ford Fiesta s počtem 378 prodaných modelů.
Rozdíly jsou velké
Celková čísla ukazují, že o vozy ze segmentu B je v Polsku stále poměrně velký zájem. Počet jednotlivých registrovaných kopií potom ukazuje hlavně na to, jak velké rozdíly jsou mezi jednotlivými vozy. Zatímco Yaris, Fabia a Clio se prodávají na tisíce, tak ty na chvostu první desítky, jako je třeba Ford Fiesta, jenom na nižší stovky.