Když se vydá žebříček nejpopulárnějších značek podle prodejnosti, tak málokoho překvapí, že v České republice dlouhodobě okupuje přední pozice Škoda. Češi jsou zkrátka dlouhodobě věrni a to se podepisuje i na tom, jaké modely automobilovému trhu vládnou. A to nejenom v segmentu nových vozů, ale je tomu i v segmentu ojetin. Evropa ale není jenom Česká republika. Jsou země, kde dominují zcela jiné značky, i když pravdou je, že ani zde se Škoda Auto neztratí.
Zamiřme na východ Evropy
Většina žebříčků, které jsou zveřejňovány poslední dobou, pochází spíše ze západu Evropy. Jaká je však situace na východě? Jaké vozy a značky jsou nejvíce na odbyt zde? Na to jsme se zaměřili právě my. Jako zemi jsme vybrali Ukrajinu a jako termín minulý měsíc, tedy únor 2020. A některá fakta opravdu překvapí.
Třeba to, že Ukrajinci kupovali v únoru 2020 podstatně více aut, než ve stejném měsíci v předchozím roce, tedy v únoru 2019. Letošní únor byl na Ukrajině v prodejích nových vozidel silnější o zhruba 21 procent. Pokud máme tento zájem převést na reálná čísla, znamená to, že si lidé v této zemi koupili kolem 7 000 nových vozidel. Jen pro zajímavost – pokud si toto číslo porovnáme s Českou republikou, tak musíme říci, že zde se měsíčně prodávají i desetitisíce nových aut. Záleží na konkrétním období a na ekonomické situaci.
Jaké značky na Ukrajině dominují?
A teď k tomu, co vás zajímá nejvíce. Jaké značky na Ukrajině v prodejnosti nových vozidel dominují? Nejvíce šly na odbyt automobily značky Renault. Na druhém místě skončila Toyota a na místě třetím se umístila korejská Kia. Hned za ní však máme našeho zástupce. Čtvrté místo tedy patří značce Škoda. A nejlepší pětici zde uzavírá Nissan.
Pokud se máme podívat i na to, jaké konkrétní auto bylo v únoru 2020 na Ukrajině nejpopulárnější, tak to byla Toyota RAV4. To, že je v celkovém souboji značek až na druhém místě znamená jenom to, že Renault dokázal prodat více různorodých modelů.