Různých mezinárodních anket v oblasti automobilismu najdeme celou řadu. Jednou z těch velmi zajímavých je určitě mezinárodní soutěž Autobest. Jedná se o anketu, které se účastní novináři z mnoha zemí, kteří společně vybírají to nejlepší auto. Na rozdíl od známé ankety Auto roku jsou však jasně stanovené podmínky výběru.
Auto nesmí být dražší než 20 000 euro
Zatímco v anketě Auto roku jsou často vyhlašovány vozy, které jsou pro běžného smrtelníka nedosažitelné, mezinárodní anketa Autobest má jednu podmínku. Vůz nesmí být dražší než 20 000 euro. To znamená že stojí zhruba půl milionu korun, což už je suma, která není až tak nedostupná. Výsledky ankety se tak mohou stát dobrým vodítkem pro toho, kdo hledá nový vůz.
Auta hodnotí 31 novinářů
Že jde o anketu, která má na rozdíl od různých hlasování veřejnosti úroveň dokládá i fakt, že jednotlivé vozy posuzuje celkem 31 novinářů z celé Evropy. Navíc jsou vybíráni tak, aby z každé země byl zastoupený jenom jeden a nemohlo tak docházet k výraznějším ovlivněním třeba proto, že by preferoval „svou“ automobilku.
Škoda Kamiq na velmi pěkném třetím místě
Od uvedení vozu na trh sbírá tento model celou řadu úspěchů. A dařilo se mu také v anketě Autobest Best Buy Car of Europe. Škoda Kamiq skončila na velmi pěkném třetím místě, což je rozhodně pro mladoboleslavskou automobilku úspěch. Před Škodovku se vměstnal model Peugeot 208. A ten byl poražen vozem Opel Corsa, kterou celou anketu vyhrál.
O pomyslnou účast na bedně však ve finále bojovalo celkem pět vozů. Abychom byli konkrétní, tak se jednalo ještě o Renault Clio, a dále se mezi nejlepší probojoval také Nissan Juke. Vzhledem k faktu, že jsou vozy hodnoceny výhradně novináři to znamená, že se může jednat o zajímavý námět na koupi. Ostatně název ankety Autobest Best Buy Car of Europe a limit 20 000 euro k tomu jasně směřuje.