Škoda Octavia má nového soupeře. Model, který už měl dávno zaniknout, má na výběr dva spalovací motory a stojí 462 000 Kč

Je to tak trochu dinosaurus, model, který už tady neměl být. Jenže tady je, má parádní cenu a pod kapotou na výběr benzín nebo diesel.

i Zdroj fotografie: Renault
                   

Nepodléhám nostalgii. Ale vzhledem k tomu, jak dlouho už pracuji jako motoristický novinář, jaké mám zkušenosti, si občas vzpomenu na „staré časy“. A teď nemyslím opulentní prezentace nových aut spojené s honosnými dary. I když to také bylo fajn. Nebo třeba driftování v zasněžené Cortině d‘Ampezzo za volantem Lamborghini Gallardo se závodníkem profesionální série v roli instruktora po boku. Ale ne, myslím ty časy, kdy se automobilky nebály vyrábět od jednoho modelu hned několik různých typů karoserie. Myslím úplně obyčejné modely.

Dnes je jeden typ karoserie, maximálně dva, a i to je až moc

Tak třeba Volkswagen Golf. Vzpomínejte se mnou. Pětidvéřový hatchback. Třídveřový hatchback. Kabriolet. Kombi. Ford Focus de facto to samé. Třídveřový hatchback. Pětidvéřový hatchback. Kabriolet. Kombi. Čtyřdveřový sedan. Do třetice Renault Megane a opět. Třídveřový hatchback. MPV pod názvem Scénic. Pětidvéřový hatchback. Kabriolet. Kombi. Čtyřdveřový sedan. Tohle už je dávno, dávno pryč. Vlastně posledně jmenovaný se tak trochu vrátil ke kořenům, je tady relativně novinka v podobně čtyřdveřové karoserie.

iZdroj fotografie: Ford

Ale když se dívám do oficiálního ceníku, tak hatchback je pryč. A ten sedan se jmenuje honosně a vznosně GrandCoupé. Model měl být už dávno minulostí, potkávám občas na parkovišti v práci elektrickou verzi. A i ta už je myslím passé. Ale Megane jako model z nabídky tedy nezmizel. Je tady a tím, že už to není pětidvéřový hatchback, ale „cosi jako sedan“, se vlastně staví proti typické české ikoně, jakou je Škoda Octavia.

Jedno z posledních MPV na trhu končí. Nahradí ho laciné hybridní SUV bez rekuperace

Ano, tady můžeme namítnout, že to je liftback. Ale pořád jsou to jablka a jablka, spíš než kdybych postavil Megane tradičně proti Focusu nebo Golfu. O elektrice tady nemůže být řeč. V nabídce je Blue dCi 115 EDC s výkonem 115 koní a točivým momentem 270 Nm, nafta tedy žije dál. Pak je tady benzínový TCe 140 se 140 koni a 240 Nm točivého momentu. Tady dokonce s volbou převodovek, dá se vybrat manuál nebo automat. Diesel je k dispozici pouze se samočinnou převodovkou. Základní verze nabízí slušnou výbavu, která zahrnuje například klimatizaci, moderní infotainment systém s dotykovou obrazovkou, a dokonce i některé asistenční systémy.

Příbuzenský vztah s prémiovou německou značkou se vyplácí

Pokud si připlatíte, můžete získat ještě lepší výbavu, která zahrnuje například adaptivní tempomat, parkovací senzory nebo vyhřívaná sedadla. Motor ještě jednou. Připomenu příbuznost s Mercedesem, a to je dobrá zpráva. Pokud tady někdo někdy odvracel zrak od Citanu, ve kterém viděl logicky Kangoo, tak tady je to naopak. Benzínový motor o objemu 1,3 litru zajišťuje plynulou a pohodlnou jízdu. Díky moderní technologii je tento motor nejen výkonný, ale také úsporný. Spotřeba se pohybuje kolem 5,5 litru na 100 kilometrů, to je na auto této velikosti velmi slušné.

iZdroj fotografie: Renault

Takže pokud hledáte auto, které je velké a ekonomické zároveň, Renault Megane by mohl být tou správnou volbou. Tedy pokud se vám líbí vzhledově. K designu. Renault Megane asi není auto, které by na první pohled vzbuzovalo obdiv. Popravdě, mně se moc nelíbí. Ale možná má pro někoho ten jednoduchý a zvláštní design své kouzlo. Nízká, široká a robustní silueta působí moderně a zároveň prakticky, to asi mohu přiznat.

Hatchback, navíc ve variantě R. S., měl určitě větší kouzlo

Interiér je prostorný a dobře zpracovaný, s dostatkem místa pro pět dospělých pasažérů a jejich zavazadla. Kufr nabízí objem 503/550 litrů, což je dostatečné pro běžné potřeby. Maximální objem zavazadlového prostoru je pak 987 litru. Zmínil jsem Octavii a ano, přiznávám, že milovník mladoboleslavské značky po Renaultu asi nesáhne. Ale konkurence to svým způsobem je. I cenově? Je tady rozdíl.

iZdroj fotografie: Renault

Škoda Octavia stojí od 569 900 Kč, Reanult Megane GrandCoupé je levnější o 10 000 Kč. V základu vyjde na 559 000 Kč. Napadá mě, že by to mohlo být ale zajímavé auto třeba pro provozovatele osobní dopravy. Nechci říct taxikáře, dneska díky různým aplikacím a platformám může vozit lidi za úplatu kde kdo. Ale když si vezmu cenu bez DPH, dostanu se na zajímavých 462 000 Kč. Což už je částka, která by mohla být skutečným rozhodovacím parametrem a pádným argumentem.

Je to rival pro Škodu Octavia?

Zdroj: Renault
Diskuze Vstoupit do diskuze
69 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články