Lide jsou, co se týče aut, překvapivě velmi hraví. Tento inzerát se objevil na polském webu a překvapil všechny milovníky Škoda.
Škoda Superb kombi s dieselovým motorem V6 o výkonu 525 koní sice zní jako absurdita, ale rozhodně ne na polské aukci. Ten, kdo tento jedinečný projekt uskutečnil, jej však nyní prodává za opravdu vesmírné ceny. Vůz překvapí jak svojí elegancí, tak svou rychlostí. Ze 100 na 200 kilometrů za hodinu dokáže totiž zrychlit během pouhých sedmi sekund.
Lidé se dělí do dvou skupin
Už jste určitě viděli nejrůznější projekty, kdy se majitel do svého auta pokusil vložit motor či jinou součástku, která neměla obdoby. Toto je však ale úplně jiný příběh. Škoda Superb s tak obrovským šestiválcovým motorem? Umístit takovou jednotku pod kapotu nejnovější generace modelu Superb se zdá být nereálným úkolem, ale jak je vidět, pro někoho to opravdu není nic těžkého.
Řidiči se dělí na dvě skupiny. Ti, kteří budou celý život jezdit s Passatem TDI a bude jim to stačit ke spokojenosti. Je to však naprosto pochopitelné. Pokud je auta nebaví a vůbec je nevzrušují, tak proč do nich vrážet peníze? Volkswagen s motorem o výkonu 150 koní je více než dostatečný pro jakýkoliv úkol. Naopak však existují také lidé, kteří za své auto utratí každou vydělanou korunu, a i tento přístup je potřeba chápat. Auta jsou pro někoho prostě vášní na celý život.
Někdy i hodně je málo
Aby toho nebylo málo, je tu ještě jedna skupina, která se neřadí nikam a moc lidí ji nedokáže pochopit. Upravuje totiž zdánlivě obyčejné vozy, aby jim vdechla zcela nový život. Přesně takový osud potkal tento vůz Škoda Superb kombi třetí generace. Na první pohled se zdá, že jde o běžný polift 2019, kterých je spousta. Jeho cena 55 000 eur (cca 1 400 000 korun) však prozrazuje, že s ním není něco v pořádku. Majitel se totiž rozhodnul, že mu žádná sériová Škoda Superb nebude stačit, a tak si postavil tento model podle svého gusta.
Do vozu nainstaloval motor 3.0 V6 Biturbo z předchozí generace Audi A7, který z výroby dosahuje výkonu 313 koní. Už to by bylo naprosto dostačující, jenže motor byl následně upraven tak, aby dosahoval výkonu 525 koní a 1050 Nm. To vše díky větším turbodmychadlům, vstřikovačům a odstraněnému filtru pevných částic. Podle měření GPS by měl vůz zrychlit ze 100 na 200 km/h za pouhých 7,22 sekundy. Majitel svůj projekt pravděpodobně prodává, protože chce jít ještě dál, což už mu Škoda Superb nedovolí. Inzerát již není na portále mobile.de dostupný, auto bylo před publikací tohoto článku prodáno.