Společnost Škoda kdysi sestavila plány na jejich jediné coupe. Projekt však skončil fiaskem a do výroby se nikdy nedostal.
Tato původně česká automobilka (nyní v holdingu Volkswagen Group) dříve vyráběla i třídveřové vozy. Když to však v novém miléniu zkusila znovu, nesklidila nijak veliký úspěch a projekt se ztratil v propadlišti dějin. Plány na sportovní coupe už od té doby Škoda nikdy neobnovila a dnes se více zaměřuje na rodinné vozy a SUV.
O který model se jednalo
Tento vůz podle fotografií nápadně připomínal svým vzezřením klasickou Octavii nebo Superb. To měla automobilka také v úmyslu, aby si tak koncový zákazník nemusel zvykat na nový vzhled vozidla. Jenže při pohledu zezadu jste si mohli všimnout několika rozdílů, jako jinak modelovaného kufru, nebo nápisu na lince tak, jak to měl dříve Superb a dnes se tak píše „ŠKODA“.
Model nesl označení Tudor, který měl být její chloubou představovanou i na výstavě v Ženevě. Fakticky však Volkswagen masovou výrobu tohoto vozu neumožnil mimo jiné s tvrzením, že by o něj nebyl zájem. Sestavení prototypu si v roce 2002 objednal tehdejší vedoucí vývoje Škodovky, aby tak obohatil pouhé 3 nabízené modely Fabia, Octavia a Superb – dnes je však k vidění jen v muzeu.
Technické parametry Tudora
Pod kapotou tohoto exempláře se nacházel šestiválcový motor o objemu 2,8 litru s výkonem 193 koní, tedy 144 kilowatt. Sdílel tak pohon s tehdy nejsilnější verzí Superbu, kterou jste si mohli v roce 2002 koupit. Z něj byli přejaty prakticky všechny ostatní vlastnosti Tudoru zdobeného kůží a vybaveného třemi displeji.
Stále vznikají nové modely
A v tomto ohledu není řeč jen o již známých a produkovaných modelech jako je Karoq nebo Kodiaq. Studenti na Středním odborném učilišti strojírenském Škody Auto v Mladé Boleslavi mohou jako svůj finální studentský projekt navrhnout a sestavit nový model pro „svou“ značku. Tak vznikla například Škoda Slavia, dvoumístný kabriolet, který se sice nevyrábí, ale i tak je mediálně známý.