Mladoboleslavská novinka má všechno jinak, tohle není žádná Octavia. Do garáže si ho ale jen tak někdo nezaparkuje, není to pro každého
Škoda Auto bude vyrábět supersportovní, respektive závodní speciály ve stylu Le Mans? Řada lidí podlehla po nedávné novince jisté iluzi. Mohlo se to podle prvních zpráv zdát jako blesk z čistého nebe, ale slovy někdejšího prezidenta Zemana, tak „všechno je jinak“. Český výrobce sice skutečně zaujal svět automobilového průmyslu svým vstupem do světa ultimativních závodů. Ovšem s přídomkem „virtuální“.
Už ani auto není skutečným autem, jde o digitální obraz
Benzín v reálu cítit nebude, jde o představení exkluzivního designového konceptu Škoda Vision Gran Turismo ve známé videoherní sérii Gran Turismo 7 pro konzole PlayStation. Benzín by nebyl cítit, ani kdyby auto mělo skutečně vyjet na opravdový závodní okruh. Proč? Jde o čistě elektrický jednomístný vůz, jenž byl navržen speciálně pro závodní simulátor. Design je inspirován legendárním vozem Škoda 1100 OHC Spider z roku 1957.
Nový koncept tak prý spojuje bohatou závodní historii značky s novým designovým jazykem Modern Solid. Škoda Vision Gran Turismo je poháněna čtyřmi elektromotory, které společně poskytují celkový kombinovaný výkon 800 kW a pohon všech kol. Systémový výkon vozidla je ohromující. Je libo technické parametry podrobněji? Pohonná jednotka, 4× synchronní bezkartáčový elektromotor s permanentními magnety, má tedy systémový výkon 800 kW.
Maximální točivý moment je 1 020 Nm. Délka je 4 407 mm, šířka 1 947 a výška je 949 mm. Hmotnost, virtuální samozřejmě, je 1 300 kg. Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, vyjádřil své nadšení z tohoto nového kroku. „Kořeny Škoda Motorsport sahají více než 120 let do minulosti a za tuto dobu zaznamenal motorsport ve Škoda Auto nespočet úspěchů,“ řekl Zellmer.
Záměr je jediný, přilákat ke značce nové (mladé) zákazníky
„A jaký je další krok? Vstup do světa virtuálních závodů uvedením nového úžasného virtuálního koncepčního vozu do nejúspěšnější závodní hry na světě Gran Turismo.“ Virtuální studie tedy čerpá inspiraci z reálného vozu Škoda 1100 OHC Spider z roku 1957. Ten byl vyvinut pro závod 24 hodin Le Mans. Tým Škoda Design pod vedením Olivera Stefaniho vytvořil jednomístný vůz s otevřenou karoserií. Kombinuje designové elementy legendárního vozu 1100 OHC s novými prvky, jako je například dvoudílný zadní spoiler.
Jak bylo řečeno, Škoda Vision Gran Turismo nese prvky nového designového jazyka Modern Solid. Ten uvidíme v budoucnu na připravovaných elektrických modelech Škoda. A teď otázka na závěr. Je tohle celé k něčemu? Těžko říct, hráči her snahu automobilky Škoda asi ocení, pro obyčejného koncového zákazníka je to pravděpodobně zcela bezvýznamná a zbytečná věc. Jediné, co je zjevné i podle prohlášení předsedy představenstva, je, že Škoda chce tímto počinem přilákat a získat nové příznivce.