Škoda Yeti s motorem z Audi RS3. Generátor úsměvu na každý den je na světě, při jízdě trhá asfalt

Yeti nebylo nikdy špatné auto. Sympatický crossover, co se Škodě povedl a lidé ho měli rádi. Když má ale podvozek Audi a skoro 500 koní, je ještě sympatičtější. Tohle auto vás pobaví.

i Zdroj fotografie: S vědomím Paul Miller
i Zdroj fotografie: S vědomím Paul Miller
i Zdroj fotografie: S vědomím Paul Miller
i Zdroj fotografie: S vědomím Paul Miller
i Zdroj fotografie: S vědomím Paul Miller
i Zdroj fotografie: S vědomím Paul Miller
i Zdroj fotografie: S vědomím Paul Miller
i Zdroj fotografie: S vědomím Paul Miller
i Zdroj fotografie: S vědomím Paul Miller
Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
                   

Dnes vynecháme všechny ty fráze o zelenější Evropě, nutnosti přechodu k Elonu Muskovi a dobíječce elektroaut jako součásti kojenecké výbavy. Tohle auto je o něčem jiném. Je o tom, co se tak trochu vytratilo z denního provozu, kdy už bereme auto jako spotřebič. Ledničku na kolech. Mixér s velkým kufrem. Toustovač s volantem. Nula emocí, nula radosti. Klíčky v ruce a pár kilometrů s tímhle Yetim tohle všechno dokonale rozbije. Pojďte se podívat.

Jeden z nejlepších koncernových motorů v Yeti

Recept, jak zabudovat pětiválec TFSI byl jednoduchý. Jsou to podobně velká auta? Jsou. Jsou koncernová? Jsou. Bude nás to bavit? Bude. Zbytek jsou formality. A i když to asi nešlo úplně samo a bylo potřeba lidí, kteří to s programováním řídících jednotek opravdu umí, finále je takové, že pod kapotou Yetiho druhé generace dříme motor, vyladěný ve finále někam k 500 koním. A kompletní podvozek z RS3 jako bonus. Což byste do toho auta opravdu neřekli.

iZdroj fotografie: S vědomím Paul Miller

Ani na první, ani na druhý, ani na žádný jiný pohled. Řekli byste to do něj tehdy, až vám někde zmizí „ze záběru“ a vy začnete přemýšlet o tom, jestli ty koláčky z Tesca nebyly v nějaké speciální edici s halucinogeny. A jestli to opravdu bylo Yeti, nebo nějaké přebrandované Porsche v dobré kondici. No, úplně standardní Yeti to nebylo, minimálně tím, co má pod kapotou, ale jinak ano. Je to crossover, jehož první design vypadal líp jak druhý, ale jinak vše souhlasí.

Filozofie zábavy dotažená k dokonalosti

A že má trochu větší kola? To má soused s 1,2 TSI také. I ten výfuk, i to malé křídlo. Sousedovic motorářský skvost z Boleslavi ale není na stovce pod pěti vteřinami a ani netáhne dál přes dvěstě jako hladový pitbull. Zábava za volantem? A konečně, proč ne? Škodí tohle auto někomu? Že se nemusí dívat co minutu na displej, jaký má ještě dojezd? Ne, nemusí. A že sešlápnutí pedálu v prázdném kopci a úprk na horizont ve stylu lodi Enterprise ho rozesměje? Ano, rozesměje.

A to je možná důvod, proč tohle a podobně „střelená“ auta milovat. Zkrátka vás baví. Celý den zavaleni prací, objednávky/faktury/termíny/nesplněné termíny a ve finále klient, co vám „omlátí o hlavu“ úplně všechno? A pak jít z práce a cítit se cestou domů jako v lednici Calex ve slevě? Ne, to opravdu nechceme. Chápeme ty, co si udělají radost a pořídí si něco, co je bude bavit. Každému podle jeho peněženky, někomu stačí silnější youngtimer, někdo volí poslední Lambo.

Inspirujte se. A radujte se. Na kompromisy bude čas vždy

Ale na tom přece vůbec nezáleží. Nezáleží na tom, kolik kdo máme peněz, auto jako sociální status je nesmysl. Auto je o přepravě z bodu A do bodu B – a o radosti. A jen za kombinaci obou věcí dohromady má smysl dávat peníze. Za tohle Yeti chce jeho majitel zhruba 750 tisíc. A je z Británie, čili má volant vpravo. Nicméně, jako inspirace pro někoho, kdo uvažuje o novém autě, to myslím může fungovat. Nevzdávejte se radosti, patří k životu. Držíme palce!

Zdroj: Paul Miller, majitel vozu

Galerie

Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
62 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články