Mladoboleslavská automobilka se mění, a to nejenom akcentem na elektromobilitu. Změny jsou také vizuální, patrné na první pohled.
Změna firemní identity je pro každou společnost zásadní. Firma si od ní slibuje větší zásah do veřejnosti. Také správný krok směrem k budoucnosti a oživení související s modernizací a pokrokem. V zásadě jde vždy o malou revoluci v rámci firemní komunikace navenek a je důležité, aby ji zákazníci přijali kladně. Taková změna se nedělá každý druhý den.
Nové, moderní logo už asi veřejnost zaznamenala
V případě mladoboleslavské automobilky jde o nejvýraznější vizuální modifikace za posledních třicet let. České zastoupení Škoda Auto podporuje změnu rozsáhlou marketingovou kampaní. Jejím ústředním motivem je televizní spot, do nového vzhledu převleče Škoda také veškeré internetové kanály. Do poloviny letošního roku plánuje Škoda Auto vyměnit i veškeré tištěné materiály v dealerské síti tuzemských partnerů. Letošní rok má být plný i nových modelů.
Představit se mají mimo jiné nový Superb, Kodiaq a také Elroq, nové elektrické SUV menších rozměrů než Enyaq. Zpočátku Škoda osvěží pravděpodobně Kamiq a Scalu inovativními zásahy do jejich interiéru i exteriéru. Dojde k vylepšení i po technické stránce. Do řady Enyaq navíc přibude vrcholná edice Laurin & Klement. Později v roce bude uveden na trh nový Elroq , zcela nové elektrické SUV menších rozměrů než Enyaq. Ofenziva bude pokračovat i později během roku, v druhé polovině bude představena nová generace modelu Superb.
Důraz na elektromobilitu poroste, benzín zatím zůstává
Model nebude plně elektrický, dá se usuzovat, že to je jeden z posledních nově uvedených modelů, který bude mít spalovací motor. Čtvrtá generace Superbu bude založena na platformě MQB Evo koncernu VW a bude k dispozici s naftovými, zážehovými a plug-in hybridními motory. Nemělo by se stát to, co se stalo Passatu, na výběr bude stále mezi karoseriemi kombi a sedan.
Model se už nebude vyrábět v České republice, ale společně právě s novým Passatem v závodě VW Group v Bratislavě. Zároveň se očekává odhalení nového Kodiaqu, který bude poprvé k dispozici také jako plug-in hybrid. Markantní je kromě změny vzhledu také velký důraz na elektromobilitu, na pomoc si Škoda najala známého herce Vetchého. Lze očekávat, že tlak na elektromobilitu bude stoupat, nicméně rok 2023 bude ještě rokem, kdy budou hrát prim auta s konvenčními pohony.