Stát na brzdě při čekání na zelenou je nepohodlné, a mnohdy autu ani nesvědčí. Řešení často řidiči mají, a neví o něm.
Řízení auta se stává pro každého člověka za volantem po čase rutinou. Spojenou s reflexivně a často bezmyšlenkovitě opakovanými pohyby. Na semaforech většina motoristů automaticky mačká spojku a pak brzdu. Mnozí z řidičů takto stojí, dokud nepadne zelená. Pak stačí šlápnout na plyn a auto se rozjede.
Funkce automobilu jsou často pro řidiče velkým tajemstvím
Je to ale krajně nepohodlné, podle některých expertů navíc také nevhodné pro udržení dlouhodobé kondice auta. Přitom stačí u některých automobilů silněji šlápnout na brzdu a automatika se o vše postará. Razantnějším sešlápnutím brzdového pedálu se aktivuje funkce Auto Hold.
Je pikantní, že řada řidičů ani neví, že jejich automobil takovou funkci ve své výbavě má. Automobil pak brzdí, díky čemuž může řidič sundat nohu z brzdového pedálu a uvolit svalové napětí. Je-li tato funkce aktivována u vozu s automatickou převodovkou, tak se po sundání nohy z brzdového pedálu nepohne auto dopředu.
Komfortní funkce nabízí řidiči odpočinek v kolonách
Auto Hold lze aktivovat stisknutím tlačítka, to v případě, že nefunguje „povel“ brzdovým pedálem. Tlačítko se obvykle nachází někde na středové konzole, v blízkosti automatické brzdy, někde u voliče převodovky. Tlačítko je označeno nápisem Auto Hold, Auto H, Brake Hold, písmenem A v kroužku nebo jen piktogramem bez textového označení.
Systém automaticky blokuje a uvolňuje kola. Tlačítkem nebo silným sešlápnutím dostane systém informaci, že má aktivovat Auto old. Dojde k zablokování zadních kol prostřednictvím parkovací brzdy. Kola jsou pak uvolněna tím, že řidič pustí spojku, přidá plyn, chce se rozjet. Jako nevýhodu oponenti systému Auto Hold uvádějí obtížné parkování, během kterého dochází k blokování kol a řidič musí silněji akcelerovat. Objektivně má ale sytém Auto Hold jen samá pozitiva a vyplatí se jej používat.