Je tu další výrobce, jenž má na svých bedrech obvinění z podvádění při měření emisí. Do problémů se dostává Peugeot, který je žalován za použití podvodného softwaru.
Aféra Dieselgate odstartovala, když v roce 2015 Spojené státy odhalily podvody německé automobilky Volkswagen. Ta naprogramovala software u vznětových motorů s přímým vstřikováním turbodmychadla tak, aby hodnoty emisí vypouštěných plynů odpovídaly pouze při testování. V běžném provozu pak mnohonásobně překročily povolený standard. Následoval Renault, jenž byl obviněn z podobné nezákonné činnosti. Nyní je ve hře i Peugeot, který je vyšetřován za podvodný software v dieselových motorech.
Peugeot byl obviněn za podvod
Francouzský výrobce automobilů Peugeot byl obžalován vyšetřujícími soudci za obvinění z podvodu v souvislosti s prodejem dieselových vozidel Euro 5, které firma vyrobila v letech 2009 až 2015. Soud také potvrdil, že obžaloba zahrnuje navíc i ohrožení zdraví lidí nebo zvířat, což je stejné jako u Volkswagenu a Renaultu. V průběhu června a července se plánuje výslech dalších dvou společností Stellantis, Citroen a FCA. U všech zmiňovaných bude výslech zaměřen na podvod softwarových systémů.
Podvod v dieselových vozech vyrobených mezi lety 2009 až 2015
Automobilka Peugeot je povinna zaplatit „zálohu“, která činí 10 milionů eur, v přepočtu tedy 250 až 260 milionů korun. Z toho je 8 milionů vyhrazeno pro případnou potřebu zaplatit škody a pokuty. Vyšetřovatelé zjistili, že v období od září 2009 do září 2015 bylo ve Francii prodáno přibližně 1,9 milionu vozidel. Tato vozidla s dieselovým motorem Euro 5 nesplňují požadované normy.
Čtyřikrát menší pokuta než dostal Volkswagen
Generální ředitelství pro ochranu spotřebitele a kontrolu podvodů odhadlo maximální pokutu uloženou společnosti na 5 miliard eur, což je v přepočtu přibližně 125 miliard korun. Přestože je to obrovská částka, stále je čtyřikrát nižší, než jakou obdržel německý výrobce Volkswagen.