Ačkoliv u nás oprávněně převládá skepse vůči ojetým vozům, některých modelů se bát nemusíte. Dlouhodobě totiž vychází jako spolehlivé s minimálními nároky na opravy.
Vozidlo „z druhé ruky“ může být risk, ale pro někoho také jedinou možností, jak si nějaké pořídit. V reakci na pandemii koronaviru Covid-19 se v České republice rozjely prohlídky na dálku, které v zahraničí fungují už dlouhé roky. V seznamu níže je zařazeno celkem 5 modelů osobních vozů, jejichž koupě se nemusíte tolik obávat. Jakmile tedy dokončíte online prohlídku a provedete rezervaci, můžete si auto přijet vyzvednout.
Subaru Forester
Tento japonský automobil se vyrábí už od roku 1977, kdy byl postaven na podvozku modelu Impreza. Od té doby ušel pořádný kus cesty a na trhy po celém světě míří ve stále novějších provedeních. Jeho oblíbenost je zkrátka veliká, a to zejména u rodin. Svou velikostí je něco mezi SUV a combi, prostoru má opravdu hodně a pod kapotou automatickou převodovku s motorem 2 až 2,5 litru.
Ford Fusion
I když je to od uvedení na trh už nějaká doba, získal si Ford Fusion uznání nejednoho řidiče. V porovnání s jinými vozy je vcelku spolehlivý, a kromě běžných oprav, které odpovídají stáří, s ním nejsou žádné větší problémy. V Německu byl vyráběn až do roku 2018 a dokonce i původní modely lze sehnat ve velmi dobrém stavu. O pohon se obvykle stará benzinový agregát v objemu 1,2 až 1,6 litru, ale dostupný je i naftový.
Toyota Corolla
Další zástupce japonského automobilového průmyslu je legendární Toyota Corolla, která sjíždí z výrobních linek od roku 1966. Od té doby se pořádně vyvinula a dnes jezdí po silnicích již 12. generace, přičemž poslední je z roku 2018. Na trhu jsou v různých variantách, s pohonem předních i zadních kol, s manuální i automatickou převodovkou, a pod kapotou mají motor o velikosti 1,2 až 2 litry.
Toyota RAV4
U japonských vozů zůstaneme i v tomto případě, neboť Toyota RAV4 patří mezi rozšířená auta v ČR i zbytku Evropy. Jedná se o kompaktní crossover se silnou základnou příznivců už od roku 1994. Řidiče osloví kvalitou zpracování a spolehlivostí, ačkoliv design nemusí sednout každému. V závislosti na motorizaci mají agregáty velikost od 1,8 do 2,2 litrů a jsou k dostání v benzinovém i naftovém provedení.
Honda CR-V
A nakonec ještě jeden zástupce japonského automotive, prostorná Honda CR-V. Dostatek prostoru i pohodlí oceňují zejména rodiny, ale nezklame ani „běžného řidiče“. Pod kapotou má motor o síle 1,6 až 2,4 litru v benzínu nebo naftě, zatímco pohon mají některé modely na všechna kola, a jiná pouze na přední.