Seznam zabavených vozidel ze strany státu často obsahuje výstřední, někdy tak trochu „mafiánská“ auta. Existují však i výjimky. Rodinné kombi je pak určitě jednou z nich.
Někdy se zkrátka přihodí, že v nabídkách zabavených vozidel, která ať už z jakéhokoli důvodu propadnou do vlastnictví státu, aby pak byla nabízena k dalšímu prodeji, se najde vůz, který by chtěl zřejmě leckdo. A nemám zrovna na mysli zabavené BMW M6 v tristním stavu, nebo Dodge Challenger s potřebou vlastního ropného vrtu na zahradě, případně elektrické BMW s dojezdem elektrokola. Mám na mysli téměř nový, ryze praktický a skvěle vybavený vůz. Pojďme se na jeden takový podívat.
Velmi povedený vůz za malinko peprnější cenu
A jakkoli si o Octavii čtvrté generace můžeme myslet leccos, a majitelé těch povedenějších kusů generace třetí si to zřejmě také často myslí, pravdou je, že konkrétně tato, kterou nabízí český stát prostřednictvím aukce zabavených vozidel by možná v garáži vadila málokomu. V nekonfliktní barvě, s možná nejlepším zážehovým motorem 1,5 TSI, coby praktické kombi i s dostatečnou výbavou – kde je problém? Pokud by navíc byla za třetinovou cenu, než jakou za ní požaduje výrobce, šlo by možná o malý (velký) jackpot.
Cena nové Octavie IV byla totiž jedním z důvodů, proč se někteří ze zájemců při pohledu do ceníku boleslavské Škody nevěřícně protáhli obličej a vydali se na cestu ke konkurenci. Ano, ačkoli v průběhu času došlo ke korekcím a u posledního faceliftu i ke zlevnění, definitivní posun Octavie IV směrem k citelně prémiovějším vozům byl pro mnohé nepochopitelný. Včetně autora těchto řádků. Nikdo nechce moderní kombi za 300 tisíc, jako tomu bylo před 20 lety, ale téměř milion?
Čtvrtá generace je spíše velkým faceliftem
To je dost i na zapřísáhlé fandy koncernu. A domácí patrioty v jednom. Jakkoli je Octavia (za desítky let cizelování, podobně jako třeba Golf) povedeným, funkčním a praktickým automobilem, je to stále „jenom“ Škoda. Která se navíc kdysi zaklínala svým „pro-rodinným“ přístupem a důrazem na vynikající poměr výkon/cena. To souhlasí, u první a druhé generace to platilo bezezbytku, zdražení u třetí bylo adekvátní zásadnímu zlepšení konstrukce, designu i nabídky motorů.
Oproti třetí generaci však ta čtvrtá byla spíše rozsáhlejším faceliftem, jakkoli se mi zadní partie (speciálně u liftbacku) velmi líbí a dvouramenný volant bych mohl mít kdekoli. Ale dát za trochu vylepšenou minulou generaci tak zásadní peníze mi zkrátka přijde proti mysli, jakkoli Škodě velmi fandím. Tím spíš ale může mnohé oslovit nabídka Cenzy, neboli Centra zajištěných aktiv Ministerstva vnitra. Které právě čtvrtou generaci ve výše popsané specifikaci nabízí v aukci. Za vyvolávací cenu 305 tisíc korun.
Což je (plus minus) třetina ceny nové. S 38 000 kilometry na tachometru a od pohledu v zachovalém, udržovaném stavu. Co říkáte, nestálo by to za pokus a přihlášení do aukce? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!