Stát nám teď nabízí vysněné auto za 1/3 ceny. Jak nabídky rychle využít? Mimořádná akce se dlouho opakovat nebude

Seznam zabavených vozidel ze strany státu často obsahuje výstřední, někdy tak trochu „mafiánská“ auta. Existují však i výjimky. Rodinné kombi je pak určitě jednou z nich.

i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
                   

Někdy se zkrátka přihodí, že v nabídkách zabavených vozidel, která ať už z jakéhokoli důvodu propadnou do vlastnictví státu, aby pak byla nabízena k dalšímu prodeji, se najde vůz, který by chtěl zřejmě leckdo. A nemám zrovna na mysli zabavené BMW M6 v tristním stavu, nebo Dodge Challenger s potřebou vlastního ropného vrtu na zahradě, případně elektrické BMW s dojezdem elektrokola. Mám na mysli téměř nový, ryze praktický a skvěle vybavený vůz. Pojďme se na jeden takový podívat.

Velmi povedený vůz za malinko peprnější cenu

A jakkoli si o Octavii čtvrté generace můžeme myslet leccos, a majitelé těch povedenějších kusů generace třetí si to zřejmě také často myslí, pravdou je, že konkrétně tato, kterou nabízí český stát prostřednictvím aukce zabavených vozidel by možná v garáži vadila málokomu. V nekonfliktní barvě, s možná nejlepším zážehovým motorem 1,5 TSI, coby praktické kombi i s dostatečnou výbavou – kde je problém? Pokud by navíc byla za třetinovou cenu, než jakou za ní požaduje výrobce, šlo by možná o malý (velký) jackpot.

Příběh legendy: Proč se Octavia stala nejúspěšnějším modelem v 122leté historii Škody. A kde se to zadrhlo

Cena nové Octavie IV byla totiž jedním z důvodů, proč se někteří ze zájemců při pohledu do ceníku boleslavské Škody nevěřícně protáhli obličej a vydali se na cestu ke konkurenci. Ano, ačkoli v průběhu času došlo ke korekcím a u posledního faceliftu i ke zlevnění, definitivní posun Octavie IV směrem k citelně prémiovějším vozům byl pro mnohé nepochopitelný. Včetně autora těchto řádků. Nikdo nechce moderní kombi za 300 tisíc, jako tomu bylo před 20 lety, ale téměř milion?

Čtvrtá generace je spíše velkým faceliftem

To je dost i na zapřísáhlé fandy koncernu. A domácí patrioty v jednom. Jakkoli je Octavia (za desítky let cizelování, podobně jako třeba Golf) povedeným, funkčním a praktickým automobilem, je to stále „jenom“ Škoda. Která se navíc kdysi zaklínala svým „pro-rodinným“ přístupem a důrazem na vynikající poměr výkon/cena. To souhlasí, u první a druhé generace to platilo bezezbytku, zdražení u třetí bylo adekvátní zásadnímu zlepšení konstrukce, designu i nabídky motorů.

iZdroj fotografie: Cenza

Oproti třetí generaci však ta čtvrtá byla spíše rozsáhlejším faceliftem, jakkoli se mi zadní partie (speciálně u liftbacku) velmi líbí a dvouramenný volant bych mohl mít kdekoli. Ale dát za trochu vylepšenou minulou generaci tak zásadní peníze mi zkrátka přijde proti mysli, jakkoli Škodě velmi fandím. Tím spíš ale může mnohé oslovit nabídka Cenzy, neboli Centra zajištěných aktiv Ministerstva vnitra. Které právě čtvrtou generaci ve výše popsané specifikaci nabízí v aukci. Za vyvolávací cenu 305 tisíc korun.

Což je (plus minus) třetina ceny nové. S 38 000 kilometry na tachometru a od pohledu v zachovalém, udržovaném stavu. Co říkáte, nestálo by to za pokus a přihlášení do aukce? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií

Co byste řekli na takovou Octavii za 1/3 cenu?

Zdroj: Cenza
Diskuze Vstoupit do diskuze
121 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články