Stav ojetého auta po 100 000 kilometrech překvapí. Mechanici ho rozebrali do nejmenšího šroubku, aby objevili pravdu

Honda Civic po 100 1000 najetých kilometrech byla podrobena velice důkladné prohlídce a výsledek je neuvěřitelný.

i Zdroj fotografie: Honda
                   

Fanoušci japonské značky Honda vědí, že motor o objemu 1,5 litru je poměrně novou věcí a vyvolává určité kontroverze. Redakce Auto Bildu se mezitím pustila do zkoumání demontované Hondy, nebo spíše jejího motoru, po ujetí 100 000 kilometrů. Honda Civic je jedním z nejtvrdších konkurentů, co se týče odpružení a právě to mohl tento japonský vůz dokázat během testu dlouhodobého testu na zmíněnou vzdálenost.

Vyladěný motor s láskou v rychlosti

Civic se vyznačuje nejen špičkově vyladěným podvozkem, ale též motorem, který si skutečně libuje ve vysokých rychlostech. Tento benzínový motor s obsahem 1,8 litru 104 kW je ve vysoké rychlosti zatraceně živý. Tým dokončil zátěžový test a pak byl vůz tradičně rozebrán na kousky. Při pohledu na motor nikdo nedokázal skrýt své překvapení. Lidé se často bojí hlavně o vstřikovací systém, jenže testovaný motor Hondy vypadá naprosto nedotčeně.

iZdroj fotografie: Pixabay

Po překonání vzdálenosti 100 000 kilometrů zkrátka nebylo možné najít nikde jedinou chybu. Honda Civic spotřebovala v průměru 9,1 litru paliva, což – ruku na srdce – není příliš ekonomický poměr. Ventily byly pro více síly ve vysokých rychlostech trochu upraveny, ovšem výsledek nebyl příliš uspokojivý. Při demontování se pak projevila skutečná kvalita testovaného vozu, tedy solidní technologie pod přepychovým zevnějškem.

Jen drobné chybičky perfektního celku

Ve výsledku si mechanici mohli stěžovat jen na několik drobností typu rozbitého tepelného štítu. Přední sklo je celkem logicky citlivé na kameny, takže po 100 000 kilometrech značně připomínalo povrch kráteru. Kontrolka motoru na palubní desce blikala v různých situacích i po kontrole motoru. Ovšem sama dílna výrobce Honda doporučuje její ignorování. Stejně jako motor byla v perfektním stavu i převodovka vozu.

Dutiny Hondy Civic byly následně zkoumány pomocí endoskopu. Tento důkladný průzkum ukázal, že po dvou letech není Honda odolná vůči rzi, ovšem nejednalo se o korozi na nějak dramatickém stupni. Je to ovšem jedna nepochybně jedna z věcí, které se během provozu tohoto automobilu vyplatí věnovat pozornost. Celkově byly výsledky rozboru fantastické a vůz rozhodně výrobci neudělal ostudu.

Zdroj: AutoBild

Diskuze Vstoupit do diskuze
113 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články