Rozdíl mezi automobily německé a francouzské výroby je jasný. Jedna kategorie se pyšní kvalitou a odolností, druhá je tradičně poruchová.
Panuje všeobecné povědomí o tom, že německá auta jsou odolná a bezporuchová, zatímco ta francouzská jsou synonymem poruchovosti a nespolehlivosti. Pokud lze tvrzení vyvrátit, tak ideálně nějakou velmi bohatou statistikou. Renomovaná instituce TÜV zanalyzovala téměř 10 milionů různých automobilů a vytvořila žebříček. Ten do jisté míry stereotypy o německých a francouzských autech potvrzuje.
Nejlepší auta stará 2 a 3 roky
V kategorii dvou a tříletých aut obsadily prvních sedm míst německé automobily. Nejlépe si vedl Mercedes třídy B. Na druhém místě skončil také Mercedes, a to třída GLC. Další pozice patřily automobilce Volkswagen. Prvním japonským vozem, který pronikl mezi německé značky, byla Honda Jazz. Následovaly opět německé vozy, zejména Mercedes.
Nejhorší auta stará 2 a 3 roky
Na opačné straně spektra dvou– a tříletých aut, tedy ta s nejčastějšími závadami, jsou modely značky Dacia, a to Logan a Dokker. Ve třídě jsou také Duster a Sandero, stejně jako Citroen C3 Aircross. Zajímavé je, že nechybí ani německá auta, a to VW Sharan a Seat Alhambra. Ta jsou na spodních příčkách tabulek spolehlivosti dlouhodobě. V daném výčtu je také BMW X5/X6, na ty lze asi pohlížet jako na výjimky.
Nejlepší auta stará 4 roky či 5 let
Dominance německých automobilů je patrná v této kategorii. První místo patří Porsche 911, druhé obsadil Mercedes SLC a třetí je pro Audi Q2. Na dalších postech se míchají další německé vozy s japonskými. A co Francouzi? Nejvyšší pozici zabral Renault Scenic na 30. místě ze 125.
Nejhorší auta stará 4 roky nebo 5 let
Na konci tabulky s výpisem aut starých 4 roky či 5 let opět žádná změna. Sharan, ale také BMW s modelem 2 Active Tourer. Nejporuchovějším vozem v daném segmentu je Duster. I elektrický, údajně bezporuchový automobil Renault Zoe uhájil pouze 100. místo. Na samém konci, od 100. místa dále, lze najít pouze jednoho Japonce, Suzuki Jimny.
Nejlepší auta stará 6 a 7 let
Mezi takto starými automobily se silnou německou skupinou prodralo na 2. místo Suzuki Vitara. Skončilo za absolutním lídrem, Porsche 911. To se tradičně umísťuje na předních pozicích žebříčků spolehlivosti, nicméně je nutno přiznat, že nejde o tuctový model s masovými prodeji. I tak ale první dvacítce dominují vozy z německé produkce. Nejvýše umístěný francouzský stroj je Renault Captur na 30. místě. Na 48. místě je pak Citroen C1, což je de facto Toyota.
Nejhorší auta stará 6 a 7 let
Spodní část žebříčku vozů ve věku 6 a 7 let tradičně obsazují modely automobilky Dacia. Nechybí ani vozy Renault, ale také BMW, hned se čtyřmi modely (včetně Mini) na pozicích od 100. do 117. místa.
Nejlepší auta stará 8 a 9 let
A zase ta 911. Skupinu spolehlivých německých vozů ve věku 8 a 9 let tvoří sportovní Porsche 911, Audi TT a Mercedes SLK. Dále pak čtyři modely od německých výrobců, včetně Mini Countryman. Následují níže umístěné Mitsubishi ASX a další japonské a německé vozy. Skupinu vozů z Francie zahajuje Renault Captur na 52. místě.
Nejhorší auta stará 8 a 9 let
Dacia Logan, Fiat Punto a Dacia Duster jsou „premianty“ v poruchovosti ve skupině vozů starých 8 a 9 let. Na konec seznamu se dostal také Nissan Juke, který je produktem francouzsko-japonského koncernu. Najdeme zde ale i Nissan Micra a Qashqai. Zajímavé je, že velmi nízko se umístil Volkswagen Passat, který si v nižším věku vede průměrně.
Nejlepší auta stará 10 a 11 let
Nejstarší klasifikované v hodnocení mají na prvních třech místech identickou sportovní triádu jako v předchozí mladší kategorii. Čtvrté místo patří Mini Countryman. První japonské auto, Mistubishi ASX, je na sedmém místě. A první Francouz? Tím je na 59. pozici Toyota Aygo, pardon, Citroën C1. Prvním skutečným francouzským autem v tabulce je Peugeot 308 na 67. místě.
Nejhorší auta stará 10 a 11 let
Skupinu nejstarších vozů doplňuje pět modelů z francouzsko-nissan-rumunského mixu. Nejhůře dopadly malé Renaulty Twingo a Clio. Nejhorším typicky německým modelem je Volkswagen Passat.