Hyperluxusní Renault s českou stopou v designu chce vyzvat nejlepší konkurenci. Nabídne něco, co nikdo nemá

Renault přichází s novou značkou superluxusních aut, zaměřenou na stávající klientelu Porsche, BMW nebo Mercedesu. Šéfdesignérem je autor naší první Octavie a Fabie.

i Zdroj fotografie: BeyonCa
                   

I když to podle názvu možná nepůjde hned rozklíčovat, nový startup BeyonCa (z Beyond The Car) má hodně společného s Renaultem. A s naší Škodou. Renault se aktuálně veze na vítězné vlně v lowcost segmentu, kde Dacia sklízí jeden úspěch za druhým. A je pochopitelně i skvělým generátorem peněz. BeyonCa míří na přesně opačnou stranu pomyslného automobilového spektra – na samý vrchol a na stejnou klientelu, která doposud volila například Porsche Taycan. To je oblast, do které se Renault podívá úplně poprvé. Pojďme se tam podívat s ním.

Česká stopa v nejvyšším levelu od Renaultu

A můžeme rovnou začít tím, co je na novém modelu GT Opus 1 od BeyonCa zajímavé pro nás Čechy. Hlavním designérem všech jejich vozů je totiž Dirck van Braeckel – ano, přesně ten Braeckel, který je autorem našich dvou nejdůležitějších porevolučních Škodovek – první Octavie a první Fabie. Designové centrum BeyonCa ostatně sídlí v Mnichově, nemusí se ani létat do Pekingu. Jak vidno, kvalitní práce, kterou van Braeckel odvedl pro Škodu (a pochopitelně nejen pro ni) mu otvírá dveře i k takovýmto exkluzivním projektům.

Renault na superluxusní kategorii nikdy nemyslel

Renault nikdy ve svém portfoliu vyloženě luxusní modely nejvyšší třídy neměl, Safrane nebo Talisman byly spíše komforní střední/vyšší střední třída, designově odvážný Avantime zas cílil na trochu jinou klientelu, než jsou superluxusní vozy. Byť byl ve své době revoluční a určité stopy jeho odkazu lze najít i na aktuálním GT Opus 1. A protože současná top třída je elektrická a Renault zkrátka neměl a nemá ani zkušenosti, ani kapacity a už vůbec ne model, kterým by mohl začít, padla volba logicky na Čínu.

iZdroj fotografie: BeyonCa

Neb tam je v současné době k dispozici vše nutné výrobu elektromobilu: know how pro vývoj i výrobu, personální i technologické zázemí. BeyonCa navíc personálně zastřešil Soh Weiming, což je zároveň generální ředitel Renaultu v Číně. Renault pak poskytl start-upu kapitál, společně s automobilkou Dongfeng Motor. Vida, k čemu se hodí peníze z Dacie. Weiming uvádí, že investice pomůže k tomu, aby se z Renaultu stala velká elektrotechnická společnost, a nejen automobilka. Jak vysokou částku každá z firem start-upu poskytla nebylo uvedeno.

GT Opus 1 – opravdový „Magnum Opus“ v elektromobilech

Jako první značka představila nový model GT Opus 1, který nabízí kromě luxusního designového provedení například i měření životně důležitých funkcí. Řidiči dokáže změřit důležité hodnoty jako krevní tlak, či tep s přesností lékařské úrovně, a v případě nehody, či zkolabování řidiče, dokáže vůz sám přivolat záchranou službu. Něco jako poslední modely iPhonu, ovšem v podstatně sofistikovanějším provedení. Beyon Ca chce nejen touto „přidanou hodnotou“ konkurovat zavedeným hráčům – všechno ostatní je samozřejmé, pokud máte uspět.

A to Renault, potažmo BeyonCa opravdu chce. První model, který vám představujeme na videu a fotografiích chtějí v Číně začít vyrábět od roku 2024, od roku 2025 pak chce začít vyrábět a prodávat až pět elektromobilů a prodávat je na trzích ostatních kontinentů, včetně Evropy. Roční cíle v prodejích pak nejsou nikterak malé: alespoň 100 000 kusů. Ve vývoji a výrobě přitom kombinuje styl bývalých pracovníků z VW, Bentley a Renaultu. Bude to ale všechno na Teslu a další elektrické „superhráče“ stačit? Nechme se překvapit, budeme vás pochopitelně informovat.

Jak tipujete úspěch Renaultu na tomto poli?

Zdroj: CarNewsChina
Diskuze Vstoupit do diskuze
82 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články