Obrovský tunel vznikl tajně na místě bývalého skladiště. Dnes tam automobilka vyvíjí špičkové světlomety a osvětlení automobilů.
Na světlomety modelů značky BMW nikdy nepadala kritika za to, že by špatně fungovaly. Schopnost osvítit místo daleko před přídí vozů bylo vždy pro BMW samozřejmostí. A teď tomu bude určitě ještě lepší, díky novému zařízení, kterým automobilka disponuje. BMW Group má nyní k dispozici nový světelný tunel pro testování světlometů a vnějšího osvětlení nových modelů. Je vybudovaný v bývalém skladu náhradních dílů u Mnichova.
Tajné zařízení je dlouhé 132 metrů, jde o bývalý sklad
Jde o jedno z největších a nejmodernějších zařízení svého druhu na světě. Umožňuje konstruktérům a vývojovým inženýrům analyzovat a zdokonalovat všechny komponenty osvětlení prostřednictvím přesné simulace různých scénářů na reálných vozech. Nejde však jen o samotné svícení v tmavém prostoru, tunel toho umí víc. Jsou zde různé druhy povrchů, kdy centrální plocha má asfaltový povrch.
Ten prošel speciálním procesem broušení povrchu, takže uměle zestárl. Odrazové vlastnosti asfaltu odpovídají vlastnostem vozovky, což umožňuje vyhodnotit barvu a homogenitu statického nebo proměnlivého rozložení potkávacích světel. A dále se zde dají realisticky napodobit také okolní světelné podmínky pro jakoukoli denní i noční dobu. V novém světelném tunelu vývojáři zaměřují svoji pozornost především na integraci adaptivních světlometů.
Je to tak trochu paradox doby. Dříve se vše testovalo v reálu pak přišla doba počítačových simulací. A dnes podle BMW „světelný tunel Next nastupuje tam, kde počítače dosahují svých limitů.“ Jinak řečeno lepší je věci zkoušet asi v přirozených podmínkách než na počítači. Při vývoji nových světelných systémů jsou počítačové simulace samozřejmým základem. I přes obrovský pokrok v oblasti virtuální a smíšené reality však zůstává pro inženýry a designéry BMW Group nepostradatelné přímé vyhodnocení světla na skutečném vozidle.
Tunel patří mezi největší zařízení svého druhu na světě
Jaké jsou parametry zařízení? Světelný Tunel měří na délku 132 metrů a je nejdelším vývojovým zařízením v rámci BMW Group. Zkušební plocha je navíc široká přibližně 22 metrů. To znamená, že vývojáři a konstruktéři mají k dispozici celkovou plochu téměř 3 000 metrů čtverečních. Součástí komplexu je dílna pro přípravu prototypů určených pro světelné zkoušky. Výstavba nového světelného tunelu a uvedené do provozu zabraly přibližně tři roky. Tunel se nachází v Unterschleißheimu, tedy v blízkosti výzkumného a inovačního centra (FIZ) BMW Group severně od Mnichova.