Alfa Romeo vyrobila omezený počet kupé a spiderů 8c, a nadchnula jimi nejen svoje fanoušky. Zvuk a jízda s jedním z exemplářů v našem videu vám ukáže, proč tomu tak je.
Že je budoucnost Alfy téměř jistě jen a pouze elektrická, jsme tady psali již nejednou. SUV Tonale, uváděné v těchto dnech do prodeje je tak možná jedním z posledních, u kterých pod kapotou najdete vstřikovače, písty nebo chladič. U dalších modelů už bychom si tím nebyli tak jisti. Přitom jen několik málo let zpátky vznikl jeden z nejúžasnějších vozů, co kdy AR vyrobila. Vypadá snově, jezdí snově, a nejvíc snově zní. Tak se na něj pojďme podívat.
Nejlepší zvuk široko daleko
Když u Alfy „vymýšleli“ jeho název, tak se popravdě moc nepředřeli. Umělá inteligence na nová slova? Zajímavá jména? Nenechte se vysmát. Kolik že to má válců? Osm. Si, tak se to bude jmenovat Alfa Romeo 8C. C jako Competizione. Česky soutěživý. Tak to bychom měli. Tahle Alfa se opravdu do soutěží může pustit. Co se týče disciplín jako charisma, vzhled, esprit nebo sexappeal, dokázali bych si vsadit na vítěze. A zvuk, pochopitelně.
Ať neprodlužujeme: na přiloženém videu přejděte úvodní seznámení a začněte někde kolem 0:30. To, co uslyšíte je jen část nirvány, jakou tohle auto umí vygenerovat. Aby ne, když si Alfa motor vypůjčila od Maserati, dalšího z italských kouzelníků. A vypůjčila si opravdový klenot: z objemu 4 691 cm³ motor poskytuje 331 kW, neboli 450 koní. Při 7000 otáčkách. A točivý moment 470 Nm při 4750 otáčkách. To zní jako recept na slušnou porci zábavy.
Ojetá Alfa za cenu nového Ferrari? Proč ne
A zábava s 8C také byla: na „stovce“ jste za 4,2 vteřiny a pokud jste na Autobahnu, nebo všichni policisté právě spí (a s nim spí i policejní Ferrari), tak můžete pokračovat až do 292 km/h. Na automobilku, jíž dlouhé roky živily dieselové verze AR 156 nebo 147 to není úplně marný výsledek. Ale každopádně geniální tah, pochopitelně. Jak kupé, tak Spideru byly vyrobené limitované série, původních 500 kusů bylo sice nakonec překročeno, ale i tak se jedná o velmi exkluzivní zboží.
Což zjistíte hned, jakmile byste eventuelně o téhle italské bellisimo krásce zauvažovali. Letmý pohled na nejznámější servery prozradí dvě věci: jednak jich je málo, jednak jsou neuvěřitelně drahé. Pokud máte na účtě sedm volných milionů (a více), pak o ní můžete začít opatrně uvažovat. Jinými slovy, za nové Ferrari posledního modelu máte ojetou Alfu. Kdo by to kdy řekl. Jediná věc, co nám za tyto nemalé peníze nepřijde zcela adekvátní, je interiér.
Když jí milujete, není co řešit
Je to zkrátka typická Alfa, musíte jí milovat a musíte jí některé věci odpustit. Když vidíte bez problémů přiznaný šroub na madle dveří, materiály a provedení palubní desky musíte se sami sebe zeptat, jestli to je adekvátní tak šílené ceně. Není, samozřejmě, že není. Ale když se pak podíváte na rudě vyvedený klíček, nastartujete jím a rozjedete se, je rázem všechno zapomenuto. Zvuk charismatického osmiválce, štěkajícího pod kapotou je totiž nebezpečně návykový.
A když na konci cesty vystoupíte, podíváte se a pohladíte úžasně tvarovanou karoserii, tak téhle Alfě odpustíte už úplně všechno. Alfa byla vždy mistrem designu a mistrem ve vyvolávání emocí, jejich slogan „Cuore sportivo“ sice odvál čas, ale v srdcích mnohých zůstal. Škoda, že nám EU podobnou nádheru navždy zatrhla. Nebo snad ne? Proslýchá se, že na rozloučenou se „spalovací érou“ přijde ještě jeden sportovní model s V6 motorem z Giulie Quadrifoglio. 510 koní by mohlo být tou správnou labutí písní na cestě k italské elektromobilitě, co myslíte?