Jeden z nejneuvěřitelnějších hororových příběhů automobilů, který koluje po síti, souvisí s plněním nádrže vozu. Mnoho řidičů to vážně považuje za extrémně nebezpečné a nerentabilní.
Prvním důvodem, proč řidiči doporučují svým kolegům, jsou údajné podvody na čerpacích stanicích s obsluhou. Varování zní tak, že pokud si řeknete o plnou nádrž a jdete poté zaplatit k pokladně, pumpař mezitím vytáhne skrytou hadici a vysaje palivo, které jste zaplatili, takže odjedete bez jediného podezření.
Mimochodem, tento podvod přímo nesouvisí s objednávkou plné nádrže. Pokud by chtěla obsluha pumpy opravdu krást, udělá s 10 i 50 litry. Tato verze je spíše způsobena účtenkami sdílenými na síti s popisky typu: Moje nádrž pojme 50 litrů, chtěl jsem plnou a naúčtovali mi 53 litrů.
Skutečně směšným argumentem je tvrzení, že palivo je zátěž, která zvyšuje hmotnost vozu a výrazně zhoršuje jeho dynamiku. Kufr plný věcí a 4 cestující auto nezatíží, zato deset litrů pohonných hmot ano. Asi sami vidíte, jaký je to nesmysl.
Jiní motoristé netankuji plnou nádrž, protože si myslí, že by přilákali zloděje, kteří ze zaparkovaných aut odsávají palivo, ano skutečně se toto paranoidní varování dá na internetu najít, jako kdyby všichni zloději byli jasnovidci a ve tmě okamžitě poznali auta s plnou nádrží. V moderních automobilech mají navíc nádrže speciální ochranné kryty.
Existuje však také vážný, rozumný a logický důvod pro netankování nádrže až po okraj. Je spojen s vysokou pravděpodobností, že narazíte na nekvalitní palivo. Například na delší cestě potřebujete nutně natankovat, ale poblíž není žádná čerpací stanice důvěryhodného řetězce a musíte zastavit u první benzinky, kterou potkáte.
A pak je tu jeden technický důvod – nezapomeňte na ventilační systém nádrže. Když je zcela naplněna a potom postupně, během pohybu automobilu, hladina paliva klesá, vytváří se vakuum, které může deaktivovat palivové čerpadlo. U novějších automobilů, které nedávno opustily showroom, je toto riziko minimální, ale u mnoha ojetých automobilů reálně hrozí.