Tato vozidla budou v českých městech zákázána. Primátor Svoboda: „Jsou ostudou a komplikací, nechceme je“

Některá vozidla v ulicích českých měst budí od prvního pohledu pochybnosti, jestli tam vůbec patří. Pohnou se v tomto směru věci kupředu? Radní v tom mají zdá se jasno.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Zřejmě jsme se s nimi setkali téměř všichni. Ve více či méně dokonalém stavu postávají před provozovnami svých majitelů a polepem či potiskem, vyvedeným na jejich každém centimetru volné plochy, se snaží nalákat kolemjdoucí, aby sešli z plánované cesty a zavítali do masážního salonu, kavárny či herny umístěné přímo naproti stojícímu vozidlu. Levný‚ legální, nicméně nevkusný způsob prezentace je však trnem v oku městských rezidentů, zejména v našem hlavním městě. Pojďme se nyní na to rikšové promo podívat společně.

Mobilní poutače na všechny myslitelné služby

Představitelé hlavního města a městská policie začali aktivně hledat legální způsoby, jak je odstranit. Budou se snažit o změnu legislativy. Jsou podle nich totiž protiprávní a z morálního hlediska závadné. Bohuslav Svoboda, pražský primátor, a Adam Zábranský, radní pro majetek, transparentnost a legislativu, se ke konci srpna setkali s představiteli městské policie. Cílem schůzky bylo najít společné řešení problému, kterým jsou reklamní rikši parkující před thajskými masážními salóny.

Špatné parkování v roce 2023 přijde draho. Stát nemá peníze, každá koruna se počítá

iZdroj fotografie: Magistrát Praha 1

„Pro Prahu je nejen ostudou, ale i komplikací v každodenním provozu to, že na chodníku stojí pomalované a polepené rikši, které ve skutečnosti nejsou ničím jiným než reklamními poutači. Věřím tomu, že řešení se už rýsuje,“ řekl primátor Bohuslav Svoboda. Nutno podotknout, že v podobné situaci bylo a je mnoho radních po celém světě. Tento způsob prezentace zejména masážních služeb je asijským provozovatelům zkrátka vlastní a záleží často jen na schopnostech a umu radnic, jak se s vozítky u chodníků dokáží vypořádat.

Reklamní rikši využívající skulin v zákonech

V centru Prahy jsou dlouhodobě přítomny reklamní rikši na několika místech. Tyto osvětlené a barevné trojkolky poháněné lidskou silou slouží k propagaci služeb poskytovaných v příslušných provozovnách. Bohužel představují také překážku pro pohyb chodců na místech s vysokou koncentrací lidí. V minulosti se město Praha a městská policie často snažily tuto situaci napravit, leč bezúspěšně. Je to způsobené zejména vynalézavostí majitelů najít v městských vyhláškách skulinu, která umožňuje legální stání právě jejich poutače.

iZdroj fotografie: 松岡明芳 – 松岡明芳 / Creative Commons / CC-BY-SA

„Nasadili jsme všechny páky na to, aby nevkusné rikši z centra města zmizely. Není to jednoduchý proces a v minulosti jsme se opakovaně snažili napravit situaci mnoha způsoby, udělením řady pokut, nebo tím, že město nechalo rikši svépomocí odtáhnout. Prozatím žádné z těchto opatření nebylo efektivní a narazilo buď u soudu, nebo Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Ukazuje se, že bude patrně třeba změnit nedokonalou legislativu, o což se budeme zasazovat,“ popisuje stav radní Adam Zábranský.

Stranit spíše vizuální čistotě měst, nebo povolit, co není zakázáno?

Představitelé hlavního města a městské policie se dohodli na tom, že se budou vyřešení situace nadále intenzivně věnovat. Jak to vidíte vy, mají tato vozítka v našich městech místo? Nebo by se mělo respektovat právo v duchu rčení „co není zakázáno, je dovoleno“? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!

Nechali byste tato vozítka v ulicích českých měst?

Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články