Těmto dvoulitrovým motorizacím bude lepší se raději vyhnout

                   

Koupit si auto se slušným a pořádným motorem, to je sen mnohých lidí. To, že motor bude vyhovovat svým výkonem, točivým momentem, nebo i spotřebou, to je jedna věc. Zároveň by měl ale vyhovovat i svou spolehlivostí. Jak mít jistotu, že něco vydrží? Je to jednoduché. Dejte si pozor na motory z našeho výčtu. Řada z nich na tom pokud jde o kvalitativní vlastnosti není úplně nejlépe.

2.0 TDI – koncern Volkswagen

Mnohými je tento motor doporučován, jak pokud jde o jeho výkony, tak i celkem slušnou spotřebu. Nutno však dodat, že tento dvoulitr nikdy nedokázal dobře nahradit vyhlášený 1,9 TDI, který byl téměř nezničitelný. U tohoto naftového dvoulitru se může objevit řada problémů, a to jak s možnými prasklinami, tak s olejovým čerpadlem, se vstřikováním paliva, ale také s rozvody, nebo se setrvačníkem. Série motorů z let 2003 – 2007 tedy není nijak dobrou volbou. Spíše naopak.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

2,0 d – BMW

Dvoulitr od BMW najdeme hlavně ve starších vozech, jelikož tato jednotka byla představena už v roce 1998. a to ve dvou výkonnostních verzích, a to s výkony 136 a 150 koní. S oběma se až do roku 2005 spojovala celá řada problémů. Jak se setrvačníkem, tak tu byly i vstřikovače, nebo hřídel. V souvislosti s tím je motor považován nejenom za nespolehlivou volbu, ale také za jednotku, u které může být oprava celkem náročná, a to i finančně.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

2,0 D – Subaru

Tento motor se poprvé představil v roce 2008 a po svém uvedení byl vesměs hodnocen kladně. Až postupem času se ukázalo, že zatímco na začátku tato motorizace dobře slouží, s postupem času se začnou objevovat možné problémy. Nejprve začaly problémy se spojkou a převodovkou a následně i komplikace se setrvačníkem, nebo také s EGR ventilem. A to byly důvody, proč řada řidičů vozů Subaru musela navštěvovat servis.

2,0 / 2,2 D-4D – Toyota

Sice je Toyota dlouhodobě vyhlášena svou kvalitou a spolehlivostí, ale čas od času se může objevit něco, co se negativně vymyká. A řeč je o těchto dvou naftových motorizacích, které najdeme jak v Toyotách, tak ve vozech Lexus. Mezi problémy v období 2005 – 2009 můžeme zařadit jak zvýšenou spotřebu oleje, tak i problémy s těsněním pod hlavou, nebo různé deformace plynoucí z výraznějšího zatěžování motoru.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

2,0 TDCi – Ford

Psal se rok 2000, když Ford představil tento svůj naftový motor, prodávaný pod označením ZSD420. K dispozici byla motorizace jak v populárním Mondeu, tak i ve voze Jaguar X-Type. Postupem času se ukázalo, že z hlediska spolehlivosti se nejednalo o úplně dobrou volbou, jak z pohledu poruch čerpadla, tak z pohledu problémů se vstřikovači. Opravy tak byly u řady majitelů na denním pořádku.

2,0 CiTD – Mazda

Ne že by byl tento motor úplně špatný, ale velký vliv má to, jak se o něho staráte. V případě, že koupíte ojetinu od majitele, který svůj vůz pravidelně servisoval a používal kvalitní oleje a dodržoval předepsané výměny, bude vše v pořádku. Pokud tomu tak nebylo, může to vést k budoucím problémům, které plynou právě ze špatného mazání.

2,0 TS – Alfa Romeo

Vozy Alfa Romeo jsou sice z hlediska designu výjimečnými kousky, ale pokud jde o jejich spolehlivost, je s nimi spojena řada problémů. A ty se týkají také motorizací, konkrétně potom této jednotky. Jak pokud jde o správnou funkčnost svíček, tak pokud jde i o správné mazání, kdy je třeba dbát jak na správné výměny oleje, tak hlavně jeho kvalitu a množství. Též někteří majitelé uvádějí i problém s nerovnoměrným chodem této motorizace.

Diskuze Vstoupit do diskuze
114 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články