Super kvalitu za nízkou cenu od Dacie nikdo nečeká. Tesla je jen o stupínek lepší, problémy s poruchovostí neřeší.
Pokud nevíte přesně, co označuje zkratka TÜV, jistě alespoň tušíte, že má co do činění s kvalitou. Přeloženo z němčiny, TÜV znamená Technické kontrolní sdružení a jde o německou organizaci, která se zabývá testováním veškerých možných výrobků. Sdružení vydává certifikáty jakosti, je aktivní v oblasti energetiky, ekologie. Funguje jako nezávislá konzultační společnost. A zaměřuje se na ochranu spotřebitele.
Elektromobily? Prošla pouze polovina
TÜV je v Německu největší kontrolní společností, v oblasti automobilové dopravy v podstatě synonymem technických kontrol. Organizace každý rok vydává zprávu a reportuje o technickém stavu a poruchovosti automobilů. Včetně elektromobilů. TÜV prověřil čtyři nejpoužívanější elektrické vozy, dva se umístily v hodnocení relativně dobře a zbylé dva naopak klesly svou spolehlivostí a poruchovostí pod průměr.
Ještě jinak, všechny elektromobily se ukázaly svou poruchovostí spíše jako průměrné, s obtížemi zejména na brzdách, světlech a podvozku. Podle TÜV je vůbec nejporuchovějším elektromobilem Tesla Model S s problémy v jednotkách, součástkách, zejména na zavěšení. Prověření bylo provedeno na automobilech po třech letech provozu. Kromě Tesly jsou na seznamu kontroly dále také BMW i3, Renault Zoe a Smart ForTwo Electric Drive.
Smart v pořádku, Tesla jako Dacia!
Nejméně závad mezi testovanými elektromobily se projevilo u Smartu ForTwo s poruchovostí 3,5 % počítáno na všechny testované vozy. Při srovnání se 129 testovanými modely se spalovacími motorem se pak Smart umístil na slušném 50. místě celkově. Není divu, příbuzenství s Mercedesem se vyplácí. Dobře na tom je i BMW i3. Tomu se blíží konec výrobního cyklu. Škoda, s problémy s potkávacími světly a brzdovými kotouči je poruchovost 4,7 % velmi dobrým výsledkem. Renault Zoe je pak s 5,7 % poruchovostí mezi padesáti nejhoršími vozy ve zprávě.
Tesla Model S ještě jednou a podrobněji. Poruchovost 10,7 % znamená, že jedno z deseti aut je na tom špatně. Odpružení, potkávací světla, mlhovky. Horší než tento prémiový automobil je na tom jen Dacia s modelem Lodgy (10,9 %) a Duster (11,1 %). To, že je Tesla takto poruchová, v žebříčku za Fiatem Punto a před Dacii, je jistě podnětem pro výrobce k zamyšlení nad zlepšením kontroly výstupní kvality.
Co myslíte, je Tesla kvalitní anebo je to jen naleštěné pozlátko?