Když se v poslední době hovořilo o elektrických autech Tesla, nejčastěji šlo o něco, co mělo nějakou spojitost s neustávajícími potížemi s výrobou Modelu 3. O problémech se spuštěním výrobních linek se toho už napsalo neskutečně mnoho, určitě dost na to, abychom všichni věděli, že kalifornská firma je na hony vzdálena svým produkčním cílům.
Dnes se však podíváme na jiný problém: kvalita těch několika kusů Modelu 3, které se Tesle zatím skutečně podařilo vyexpedovat z továrny. Zpočátku se o této záležitosti příliš nemluvilo a ohledně hlavního rivala elektrických BMW řady 3 panovalo spíše všeobecné nadšení.
Nicméně na scénu nyní přichází Sandy Munroe ze společnosti Munro and Asociations, která se specializuje na demontáže automobilů pro konkurenční srovnávací studie. A Munroe opravdu není nadšený z toho, co má před sebou.
Již chvíli před samotným začátkem „rozebírky“ už má Munroe obavy ohledně toho, co se může stát po případné nehodě. Důvod jeho rozčarovaní samozřejmě uvidíte na videu níže. Odpojení elektrického okruhu nepatří mezi nejsnadnější a zadní dveře nemají manuální nouzové otevírání, takže v případě výpadku proudu by se cestující na zadních sedadlech museli z vozu dostávat předními dveřmi.
Obzvláště udiven je kusem látky, který je očividně přilepený k jedněm z předních dveří a pomáhá jim lépe těsnit. Munroe vůbec není nadšený z toho, jak dveře zapadají do karoserie – slícovaní je nejen nekvalitní, ale je také velmi nerovnoměrné.
Něco dalšího? Tedy, kliky dveří nevypadají jako nejlépe a nejpraktičtěji navržené, dveře zavazadlového prostoru se zavírají opravdu obtížně a …takto bychom mohli pokračovat donekonečna. A nezapomeňte – toto je jen prvotní ohlížení nejnovějšího trumfu Elona Muska.
Munroeův závěr? „Nechápu, jak toto mohlo vyjít z výroby,“ řekl a dodal: „To jsou chyby, které bychom viděli na korejských autech v 90. letech.“ Jaj!