Tesla Model S: Jak si vede auto po roce ostrého provozu? Byla 6x v servisu!

                   

Tesla Model S – luxusní potížistka

O tom, že Tesla patří mezi nejspolehlivější vozy – dle nejrůznějších studií, by se mohl hádat majitel jedné z nich. Tyler Martin si pořídil Teslu Model S. A jak se mu osvědčila? Je to asi rok, co si pořídil zbrusu nový vůz a na internetu se s ostatními podělil o své zážitky.

Co je nejhorší na životě s Teslou? Jsou to pohledy okolí či nedostatek rychlonabíječek na vzdálenějších cestách? Ani jedno, je to samotná kvalita vozu. Tyler Martin si před necelým rokem zakoupil nový Model S a najezdil necelých šestnáct tisíc kilometrů. Za tu dobu musel šestkrát navštívit servis se stále se vyskytujícími drobnými závadami.

Vůz nebyl v pořádku už při převzetí

Když si hrdý Martin jel pro svou Teslu, při převzetí ho čekalo pár nemilých překvapení. Na laku byly zjevné vlasové škrábance. Na pátých dveřích byl odloupnutý kousek laku. Chromovaná lišta u jedněch ze dveří byla zase špatně připevněná.

Po pár měsících používání se objevily na čelním skle horizontální linky, které nešly vyčistit. Jednalo se zřejmě o mechanickou vadu skla. Elektronická klika pravých zadních dveří měla stále častěji docela dlouho prodlevu, v řádu několika vteřin od zatažení po odjištění zámku. Ve dveřích se začaly objevovat podivné chrastící zvuky, při přejezdech nerovností.

Levné vnější elektricky sklopné zrcátko se při odemčení auta nevyklápělo úplně, Martin jej musel vždy dotlačit do správné polohy rukou. Pravé přední dveře při otevírání začaly vrzat. A co Martina dovedlo poprvé do servisu? Když se při jízdě rovně volant nevrátil do polohy, ale byl vychýlený na jednu stranu. Tak následovala první prohlídka v servisu a to po 4 690 kilometrech a třech měsících provozu.

Tam se zjistilo, že linky na skle nejsou na skle, ale ve skle. Muselo se objednat kompletně nové čelní sklo. Servis vyřešil pouze jeden ze sedmi problémů, které měl Martin na svém seznamu závad.

Druhý servis na sebe nenechal dlouho čekat. Konal se v 5 823 najetých kilometrech a proběhl necelý měsíc po první návštěvě. Hlavním bodem byla zmíněná výměna čelního skla. Jednalo se o originální čelní sklo vyrobené přímo od Tesly. Bohužel i toto sklo mělo přímo v linii pohledu řidiče defekt, který ovlivňoval výhled z vozu, pokřivoval tok světla.

V mezičase provozu se opět objevilo chrastění v pravých zadních dveřích a přišlo nové, v pravých předních dveřích. Zadní chrastění se opravit nepodařilo, přední ano. Ty zase po servisu neměly dobře připevněnou výplň dveří, která se začala odchlipovat. O dva týdny později jel Model S znova do servisu, tentokrát s najetými 6 663 kilometry. Už se dočkala i opravy chromové lišty, ale ne pořádně.

Tesla se k připevnění lišty vyjádřila zajímavým tvrzením a to takovým, že je novou automobilkou a proto chromovaná lišta nemůže být připevněna lépe. Byl mu také podán seznam s výčtem oprav, které měly být podle informací odstraněny, ale závady se po několika dnech objevily znovu.

Čtvrtý výlet do servisu už znamenal opravu i sedmnáctipalcového displeje

Čtvrtý výlet do servisu se konal v 8 237 kilometrech, kde se měnilo čelní sklo, které již bylo v pořádku. Chrastění dveří zůstalo bez opravy. A následovaly další drobné závady. Levé zrcátko se přestalo vyklápět úplně a z krytu nabíjecí zdířky se mu muselo pomoci k otevření prstem. Pak nastal další problém, a to nažloutlé okraje sedmnácti-palcového displeje na středové konzoli.

Pátý servis se týkal vyoseného volantu

Pátým servisem s 13 671 najetými kilometry spočíval v opravě vyoseného volantu, několika chrastěními na nejrůznějších místech a špatné otevírání krytu nabíjecího krytu. V soupisu oprav se objevil také vrzající ventilátor topení a ty nažloutlé okraje displeje. Zde se musel objednat nový displej a opravil s pouze kryt nabíjecí zdířky.

Po zavolání se servisu jel Model S do servisu pošesté, kdy mu byl instalován nový displej a seřízení geometrie náprav, které skoro opravilo vyosení volantu. A chrastění? To bylo vyřešeno zase jen částečně. Vrzání ventilátoru zůstalo ze strany servisu zcela bez povšimnutí.

Týden po šestém servisu začal Martin sepisovat další seznam, co je na voze nutné opravit. A jaký je jeho názor na vůz, který ho stál téměř dva miliony? Říká, že až na tyto malé problémy je to fantastické auto, se kterým ho baví jezdit. Podívejte se na video, kde se majitel Modelu S se svými příznivci k celé situaci vyjadřuje!

Diskuze Vstoupit do diskuze
67 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články