Miliardář Elon Musk potvrdil, že nabíječky Tesla Supercharger budou nově operovat se zvýšeným výkonem 300 kW.
Valná většina sítě nabíjecích stanic Tesla Supercharger aktuálně pracuje pouze na výkonu 250 kW. Elon Musk však potvrdil postupné zvýšení tohoto výkonu o 50 kW, tedy na celkových 300 kW. Dá se očekávat, že elektromobily typu Tesla Model S nebo Tesla Model X budou zcela určitě plně schopné tento výkon využít. To samé platí pro chystaný Tesla Cybertruck nebo Tesla Roadster. Použitelnost pro další modely nebyla dosud upřesněna.
Rostoucí výkon pro stávající síť nabíječek
Nabíječky elektromobilů, které patří k nejvýkonnějšímu typu CCS, dnes naprosto běžně zvládnou až 350 kW výkonu. V době, kdy Tesla Superchargery v3 zaváděla, si Elon Musk z tohoto výkonu dělal na Twitteru legraci. Prohlásil je tehdy za „hračky pro děti“. Problém je, že když byla uvedena do chodu právě nabíjecí síť Tesly, její výkon byl jenom 250 kW. Elektromobily Porsche Taycan nebo Hyundai Ioniq 5 pak ukázaly skutečné možnosti rychlonabíječek.
Musk na Twitteru potvrdil navýšení výkonu pro síť Tesla Supercharger, ovšem bez upřesnění, které typy vozů budou moci výkon reálně využít. Určitě se to bude týkat těch nových či avizovaných, které prošly znatelným faceliftem. Není také jasné, zda se bude jednat o upgrade stávající sítě nabíječek V3, nebo bude zvýšení výkonu spojeno s jejich novou generací, tedy V4 sítí. Nejsou jasné ani další, zcela praktické okolnosti.
Bez časového rámce a spuštění
Řidiči současní ani budoucí jsou tak kromě obecné informace ponecháni zcela v prázdnu. Není jasné, kdy k tomuto procesu dojde ani jak dlouho bude trvat, než bude síť skutečně použitelná. Je však docela jasné, že Tesla s ním začne v USA, aby podpořila uvedení oživených modelů Tesla Model S a Tesla Model X. Upravená architektura baterií obou vlajkových lodí Tesly dovoluje použití současných nabíječek velmi dlouho, takže budou nejspíš schopné přijmout i mnohem větší výkon.
Přesun k výkonu 300 kW znamená navýšení nejvyššího výkonu o 20 %, což neznamená, že doba nabití bude také o 20 % kratší. Celkový čas nabití záleží hlavně na průměrném výkonu nabíječky. Maximální výkon bude také nejspíš možné použít jen na krátký čas, tedy několik minut. To platí i pro výkon 250 kW, jak uvádí analýza nabíjení Modelu S. Konkurenční modely od Porsche a Hyundai drží výkon mezi 200 – 300 kW, což dovoluje velmi rychlé celkové dobití elektromobilu.