Co má společného Tesla a Hyundai? Na první pohled téměř nic. Na ten druhý už je to fakt, že obě značky mají ve svém portfoliu elektromobily. A dále je to fakt, že právě ty mezi sebou soutěží v tom, který z nich je nejefektivnější. A to s ohledem na spotřebu. Než se pustíme do konkrétního porovnání, připomeňme že od roku 2016 v efektivnosti kraloval Hyundai Ioniq Electric. Ten byl nyní sesazen a vítězí Tesla Model 3.
Jak se měří efektivita elektromobilu?
S tímto typem a způsobem měření přišla zámořská EPA, která celkem jednoduše měří to, jakou má elektromobil spotřebu. Výsledkem je hodnota označovaný jako MPGe, což je jednotka, která ukazuje kolik dané auto ujede mil na přesných 33,7 kWh, což zase odpovídá jednomu galonu klasického paliva. Sice komplikované, ale výsledky EPA jsou jednoduše porovnatelné. Čím vyšší číslo, tím větší efektivita modelu.
Tesla Model 3 je novým králem
Od roku 2016 kraloval Hyundai Ionic Electric, který dosáhl čísla 136 MPGe, které patřilo na poli elektromobilů k nejlepším. A tak se mohl pyšnit nejlepší efektivitou. Až letos se udála změna, kdy byl otestován nový model Tesla 3 ve verzi Standard Range Plus, který dosáhl čísla 141 MPGe. V tu chvíli je jasné, kdo je tím nejefektivnějším modelem.
Ve městě je králem stále Hyundai
Nutno však dodat, že Tesla je nejefektivnějším elektromobilem na dálnici, popřípadě také v kombinované spotřebě. Pokud bychom vzali v potaz jenom město, tak zde Tesla dosahuje hodnoty 148 MPGe, zatímco zmíněný Hyundai Ioniq Electric zde dosahuje hodnoty 150 MPGe, která je o kousek lepší.
Nový Hyundai se moc nepovedl
Připomeňme také, že dané porovnání souvisí s předchozím králem efektivnosti, nikoliv s modelem pro rok 2020. Ten si totiž výrazně pohoršil a ztrácí jak oproti Tesle, tak i oproti předchozímu modelu, jelikož dosahuje pouze 133 MPGe. Hlavním důvodem je patrně odlišný design a těžší baterie.