TEST: Nový Mercedes-Benz E400 4MATIC kupé

                   

Všechny potřebné ingredience Mercedes-Benz už měl, stačilo je zabalit do nádherné dvoudveřové karosérie. Výsledek nemůže být žádný jiný než vynikající, ačkoli právě to je problém.

Nádherné proporce kupé třídy E způsobí několik vrásek na čele majitelů většího kupé třídy S. Při pohledu na nádhernou karoserii si uvědomili, že teoreticky utratili o pár desítek tisíc korun více než museli. Téměř do roka a do dne doplnilo kupé třídy E nabídku. Kromě sedanu, kombi, All Terrainu a supersportovní verze AMG E 63MATIC +. A pokud tomu přičteme i kabriolet, nabídka Mercedesu ve střední třídě nemá konkurenci.

A nejkrásnějším modelem v nabídce je právě verze kupé. Designéři odstranili vrchní prolis, kontury denních světel dostaly dvě linky na identifikaci s třídou E a zboku rozeznáte kupé třídy „E“ od „S“ pouze díky třetímu bočnímu okénku. Mnozí ho kritizují, mně osobně vůbec nevadí, spíše naopak, je pro mě identifikačním znakem. Důvody ke koupi kupé jsou většinou sobecké, na druhé straně díky podvozku, který je převzat z třídy E a ne C jako dosud, je nová generace o poznání větší. Do seznamu argumentů tak přibyla i prestiž. Konečně v porovnání s předchůdcem narostla nová generace přesně o 123 milimetrů do délky a o 74 do šířky, rozchod kol se zvětšil o 68 milimetrů. A to znamená, že je uvnitř více prostoru. Zejména vzadu, takže tento Mercedes lze označit za plnohodnotné čtyřmístné vozidlo, které si samozřejmě nejvíce užije jeho řidič.

Futuristický interiér

Při pohledu na nejkrásnější interiér v současnosti vám do očí udeří nové výdechy klimatizace, jasně inspirovány turbínami proudových motorů a do seznamu odlišností můžeme připočítat i jiný sklon středové konzoly. Kombinace jemné kůže a dřevěných intarzií se postará o jachtařský nádech. Sedadla se postarají o maximum komfortu, nastavit si je můžete skutečně téměř ve všech směrech a výhled zpoza volantu bude bezchybný. Vynikající je i boční opora a díky ventilaci se nebudete potit ani při nejvyšších rychlostech. A to v případě, že byste chtěli jízdu převzít do vlastních rukou a užít si.

Nejnovější technologie

Díky kontrastním materiálům v interiéru vynikne 12,3-palcový displej na palubní desce, který naznačuje vynikající poměr mechanické dokonalosti s nejmodernějšími technologiemi. Jinými slovy, pokud nějaká technologie momentálně existuje, bude namontována v kupé třídy E.

Rozsah funkcí aktivního tempomatu je tak široký, že na dálnici bude vaší jedinou povinností držet ruce na volantu, vše ostatní včetně předjížděcího manévru udělá auto za vás. Stačí zapnout směrovku, do sousedního pruhu se třída E přeřadí automaticky, po dokončení předjíždění manévru a aktivaci směrovky se zařadí zpět. A to vše do rychlosti 200 km / h. Asistenční predkolízne systémy fungují na výbornou, vyladění systému do maximální možné míry respektuje řidiče a jeho pokyny a ví, kdy nedává pozor.

Výkonný motor

Aktuálně nejsilnější třída E nabízí maximální výkon 245 kW (333 k), což stačí na zrychlení z 0 na 100 km / h za 5,3 sekundy. A to je dostatečně sportovní, při přepnutí do režimu Sport + auto přitvrdí i podvozek a vy si užijete i sérii zatáček, ačkoli právě to do seznamu kompetencí luxusního kupé nepatří. Jinými slovy, po chvíli ježdění raději zvolníte tempo a užíváte si komfort s vědomím, že pokud je třeba, vaše auto dokáže zrychlit. Pochvalu zaslouží i komfortní nastavení podvozku. Navzdory velkým kolům s nízkým profilem je pružení prvotřídní.

Samozřejmě, to vše má svou cenu a tak v našem případě, je rozdíl mezi základní cenou verze E400 a konečnou cenou testovacího auta signifikantní. Právě proto musíte být při objednávání opatrní, ačkoli AMG paket a 20-palcová kola jsou podle nás estetickou povinností a tyto prvky jsou součástí paketu Edition1, za který si připlatíte 340 000 Kč. Ale to je něco, s čím majitel Mercedesu-Benz počítá a akceptuje to. Nakonec toto kupé je jedno z mála, ze kterého po dlouhé cestě vystoupíte čerstvější, než když jste na cestu vyrazili.

Technické údaje

Motor přeplní bi-turbo benzínový V6, 2 996 cm3

Výkon 245 kW (333 k) při 5 250-6 000 ot./min.

Točivý moment 480 Nm při 1 600 – 4 000 ot./min.

Pohon a podvozek: 9-st. automatická převodovka, pohon všech kol, vpředu a vzadu víceprvkové zavěšení kol.

Brzdy vpředu a vzadu kotoučové s vnitřním chlazením, vpředu děrované.

Pneu 245/35 R20vpredu, 275/30 R20 vzadu.

Zavazadlový prostor 425 dm3

Rozměry: 4 826 x 1 860 x 1 430 mm, rozvor 2 873 mm Pohotovostní / celková hmotnost 1 655/2 190 kg, objem nádrže 66 l.

Nejvyšší rychlost 250 km / h

Zrychlení 0 – 100 km / h 5,3 s

Spotřeba 11,2 / 6,7 / 8,4 l / 100 km

Emise CO2 189 g / km

Konkurenti: BMW řady 640i kupé, Infinity Q60

Diskuze Vstoupit do diskuze
130 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články