Test ojetého Volvo V60: Krásný dálniční koráb, který má eso v rukávu. Obdivovat ho může Škoda i Bentley

Volvo V60 T4 v testování hodně překvapilo jízdními vlastnostmi i komfortem v interiéru. Jaké jsou nejsilnější stránky tohoto vozu a má vůbec nějaké nedostatky?

i Zdroj fotografie: Míra Fořt pro AutoŽivě
                   

Do našeho nekompromisního testování se nám tentokrát podíval z nabídky skladových vozů společnosti AutoPalace jeden z nejzajímavějších kombíků na současném trhu. Je jím Volvo V60 s agregátem, který nese označení T4. Jedná se o dvoulitrový benzínový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním, díky kterému má vůz velmi pěkný tah i sympatický zvukový projev. Maximální zrychlení s hodnotou 7,2 vteřiny z 0 na 100 km/h (točivý moment 300 Nm) vnímám jako dostatečné i pro velice bezpečné předjíždění, nicméně žádný výrazně dynamický sportovec to zase není. 

Přesné řízení i stabilita

Na Volvu V60 mě od začátku testování vysloveně bavilo jeho přesné a citlivé řízení. Tohle auto je prostě radost řídit na okreskách i dlouhých dálničních tratích. Vůz fantasticky brzdí a reakce na sešlápnutí plynu také není špatná. Drobnou turbodíru po sešlápnutí plynu sice registruji, stejně jako nadechnutí se motoru před rozjezdem v režimech Eco a Comfort, ale při nastavení režimu Sport se auto nadychovat před výkonem přestává. 

iZdroj fotografie: Míra Fořt

V60ka sedí výborně v zatáčkách na suchém i mokrém povrchu a navíc musím pochválit, že se nekoná žádné markantní naklánění karosérie. Osmistupňová automatická převodovka pracuje příkladně čistě a plynule. Podvozek tohoto Volva je příjemně tuhý a nacházím v něm zajímavý kompromis mezi sportovně tvrdší odezvou i komfortní eliminací drobných nerovností na vozovce. Nazval bych jej středně tvrdý a musím konstatovat, že nastavení tohoto podvozku pasuje k charakteru Volva V60 přímo dokonale.

Přímo vynikající je v případě tohoto auta fungování jízdních asistentů. Hlídání povolených rychlostí, mrtvých úhlů a jízdních pruhů pracuje naprosto precizně, navíc vůz skvěle hlídá překážky před vozem a dokáže aktivně brzdit těsně před hrozící kolizí. Parkovací kamera je přehledná a spolehlivá. Z jízdy mám celkově velice bezpečný dojem, čemuž pocitově nahrává i dlouhodobé renomé značky Volvo ve smyslu špičkové bezpečnosti, co si budeme povídat. Z tohoto pohledu byla právě Volva vždycky na špici. 

Jedno z nejhezčích kombi

Moje dojmy z vnější podoby z Volva V60 jsou až nadmíru pozitivní. Předek předvádí vynikající práci svých designérů a oslňuje krásnou širokou, ale nízkou maskou a ještě hezčími předními LED světlomety, které jsou samozřejmě aktivní a svítí přímo fenomenálně. Za mě jsou to jedny z nejhezčích světlometů na aktuálním trhu vozů. Do stran okřídlený nárazník působí vysoce moderně a rozhodně sportovně a boční profilování víka motoru je velmi decentní a pohledné.  

Z boku působí vůz ladně a aerodynamicky, nejvýraznější markanty jsou ve spodu rozšířené dveře směrem k prahům, orámování blatníků a zúžení bočních oken směrem k zádi. Žádná extravagance, spíše jednoduchost a vizuální čistota. Skvělá byla volba černých rámů oken i 19ti palcových kol s elegantními pětipaprskovými disky. 

iZdroj fotografie: Míra Fořt pro AutoŽivě.cz

No a zadní partie V60ky, tak ta je přímo velkolepá. Ukažte mi, které jiné kombi má takhle úžasnou záď. Je široká, nižší, taková rozkročená a stabilní. Horní část pátých dveří s nápisem Volvo vypadá interesantně plasticky, a to i díky krásným zadním světlometům ve tvaru L. Spojler nad zadním oknem, profilování pátých dveří v oblasti pod SPZkou i masivní nárazník s difuzorem a dvojicí koncovek výfuků – všechno to vypadá přímo geniálně. K nárazníku mám jen drobnou funkční výhradu. Zaregistroval jsem, že v jeho spodní části jsou směrem ke chladiči až nesmyslně velké otvory, kterými proniká dovnitř listí. Ne zcela snadno se pak odsud dostává. 

Nicméně z celkového pohledu je Volvo V60 opravdu velký krasavec s aristokratickým šmrncem, za kterým se otočí nejedno oko kolemjdoucího člověka. Kdybych si mohl zvolit barvu vozu, byla by to tmavě šedá, nebo tmavě hnědá metalíza, případně černá. Stříbrná barva sice dokáže skrýt řadu nečistot, ale je zbytečně obyčejná a nevýrazná.  

Střízlivě luxusní interiér

Už první nasednutí za volant Volva V60 mi vykouzlilo úsměv na tváři. Ano, interiér je sice černý a působí poněkud temně, ale také je doslova přepychový. Jak krásně se tu snoubí jednoduchost s nevtíravým luxusem. Už samotný volant je vysoce elegantní a skvěle padnoucí do ruky. Má spíše menší formát, silnější věnec, je samozřejmě v kůži a jeho multifunkční tlačítka mají špičkové zpracování i odezvu na povely řidiče. Na dotyk působí volant tak nějak hebce, příjemně. A co je super, je úžasně citlivý. Dokresluje tak moji celkovou spokojenost s řízením tohoto vozu.  

iZdroj fotografie: Míra Fořt

Palubní deska je sama o sobě zajímavý úkaz. Vypadá totiž extrémně prémiově, a to i navzdory tomu, že na ní nenajdete ani centimetr kůže. Vévodí jí především měkčené plasty a nerezová jakoby cizelérsky propracovaná lišta, která má fantastickou křivku, jíž obepíná ústřední prvek palubky v podobě vysokého centrálního displeje. Ten obepínají dva gigantické větrací průduchy, které zapadají do kontextu palubní desky přímo famózně.  Navíc, nikde na palubce nenacházím obvyklé kvantum různě členitých ovládacích tlačítek. Pod displejem sedí jen ovladače sound systému (velmi dobře hrajícímu sound systému), vyhřívání skel a tlačítko výstražných světel.  

Přímo opulentní středová konzole interiér neruší a už vůbec netlačí do kolene řidiče ani předního spolujezdce. Sedí na ní poměrně fádní řadič automatické převodovky, který vizuálně trumfnul otočný startovací ovladač. Ten má po stranách úžasné jakoby broušené zpracování. Také volič jízdní režimů vypadá jako šperk. Je to otočný váleček, který reaguje i na stisknutí a jízdní režimy se jím nastavují maximálně pohodlně a rychle. Tento prvek může obdivovat jak Škoda, tak i Bentley.

Objemné přihrádky a báječné sedačky

Dlouhý zatahovací kaslíček na středové konzoli má stejně propracované kovové řešení jako v případě horizontální lišty na palubce, jen je vidět, že je skládaný z úzkých pásků, aby se mohl při roztažení rolovat dovnitř středové konzole. Moc, ale opravdu moc pěkné řešení. Navíc lze do této schránky usadit startovací klíček od vozu, který se v průběhu jízdy dobíjí. Ostatní přihrádky a schránky v interiéru Volva V60 také pozitivně kvituji. Je jich tu dost a všechny jsou ideálně objemné i pro dlouhé cesty. 

iZdroj fotografie: Míra Fořt

Kožená sedadla tohoto vozu nejen, že jsou až výsostně pohodlná a mají dokonce solidní boční vedení, ale také vypadají velice prémiově a sportovně. Prošívání je bezchybné a extrémně si mi líbí tvar opěrek hlavy. Přední sedadla jsou snadno elektronicky polohovatelná pomocí segmentových ovladačů na boku a řidičovo sedadlo má navíc k dispozici dvě paměti. Kožené prvky vidím v interiéru Volvo V60 na dveřích a na kaslíku na středové konzoli – prostě tam, kde si mohu položit v průběhu jízdy jako řidič, nebo spolujezdec, ruce.       

Infotainment za jedna

Když se zaměříme na infotainment tohoto vozu, nezbývá mi než konstatovat, že i v tomto bodu je Volvo V60 přímo vynikající. Poměrně velký displej v kapličce pod volantem má sice celkem jednoduchou, ale přesto moderní, čistou a přehlednou grafiku a zobrazuje mi za pomoci multifunkčních tlačítek na volantu přesně ty informace o jízdě a vozu, které potřebuji. V případě změny jízdního režimu se mi grafika lehce přebarvuje a v režimu Eco mohu sledovat, kde se zrovna „pohybuji“ v rozpětí mezi rekuperací a hnací silou. 

iZdroj fotografie: Míra Fořt

Velice zajímavý až neobvyklý je centrální displej na palubní desce, který má v případě Volva rozměr 9 palců a je situovaný na výšku. Displej je dotykový a odezva na dotyk je báječně rychlá. Orientace v systému je jednoduchá a displej má výbornou čistou, vysoce přehlednou a moderní grafiku. Obecně mi nevyhovuje, že v rámci displeje je zakomponovaný také ovladač klimatizace, ale tady je zpracování opravdu kvalitní a s klimatizací se pracuje nečekaně rychle a snadno.    

Prostorný kufr, ale vyšší spotřeba

Jeden z důvodů, proč bych uvažoval o koupi právě tohoto vozu, je velikost zavazadlového prostoru. Ten má objem 529 litrů, je výborně přístupný a jeho páté dveře se dají otevřít hned čtyřmi způsoby – klíčkem od vozu, tlačítkem na dveřích, tlačítkem v interiéru a také pohybem nohou pod zádí vozu. Dokonalá variabilita. 

iZdroj fotografie: Míra Fořt

V zásadě jediné negativum, které na tomto testovaném voze spatřuji, je jeho vyšší spotřeba. S vozem jsem se pohyboval na okreskách s lehčí nohou na plynu na hodnotě 8,9 litru a na dálnici pak na deseti litrech a více. V kombinaci za celou dobu testování jsem naměřil spotřebu 9,4 litru. Když budu upřímný, vyhovovala by mi spotřeba o 2 litry nižší. 

Rodinné kombi jako víno

Nicméně z celkového pohledu je testované Volvo V60 krásné a vysoce prémiové kombi, které má komfortní až luxusní interiér, vynikající infotainment a především výborně přesné a citlivé řízení. Je to v zásadě ideální rodinný vůz, který má i přes své přívětivé prostorové vlastnosti příjemně sportovní charakter a je radost jej řídit i na velmi dlouhých trasách. Děkuji společnosti AutoPalace, že nám právě tento vůz zapůjčila na testování ze své aktuální bohaté nabídky skladových vozů.  

Testovaný vůz Volvo V60 přehledně:

Motorbenzínový přeplňovaný dvoulitr
Objem1 969 ccm
Výkon140 kW/190 koní
Točivý moment300 Nm
Pohonpřední kola
Zrychlení z 0 na 100 km/h7,2 s
Specifikace modeluT4 R-design
Převodovkaautomatická
Rozvor2 872 mm
Rozměry vozu4 761 mm (délka) x 1 850 mm (šířka) x 1 427 mm (výška)
Hmotnost (pohotovostní)2 261 kg
Maximální rychlost220 km/h
Objem kufru529 litrů
Objem palivové nádrže60 l
Spotřeba prověřená testem9,4 l kombinovaná
Nájezd39 600 km
Cena889 900 Kč

Kolik bodů od 1 do 10 byste Volvu V60 dali?

Zdroj: AutoPalace
Diskuze Vstoupit do diskuze
90 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Louthan

Zkušený automobilový novinář, který seděl za volantem více než 500 různých aut, přináší svůj bohatý repertoár zkušeností do nového pořadu AutoŽivě. Můžete ho sledovat na české službě Stream i YouTube.

Zobrazit další články