TEST: Subaru Outback – rodinný přítel

                   

Model Outback je zřejmě nejstarším reprezentantem kategorie drsných kombíků s pohonem všech čtyř kol. A zřejmě proto je nejen stále v nabídce, ale je zároveň nejprodávanějším modelem své kategorie.

Zákazníci si ho oblíbili a nemíní Outback vyměnit za větší, ale v žádném případě praktičtější SUV. A to je dobré, protože tento crossover je ve svém poslání upřímný a řekněme si i trochu jednoduchý. A přesně v tom spočívá jeho kouzlo. Výrobce to nijak nekomplikuje a nabízí jeden naftový, jeden benzínový motor a dvě převodovky. Tedy prakticky pouze jednu, protože manuál je možné kombinovat výhradně s motorem 2.0 D v jeho nejnižší verzi. Právě proto je Subaru Outback příjemným osvěžením na našem trhu.

Bez komplikací můžete přistupovat i k jízdě. Zařadíte Drive a vyrazíte. Bezstupňová převodovka CVT se postará o stabilní otáčky a stabilní spotřebu. Po týdnu jsme spočítali průměrnou spotřebu na úrovni 8,3 litru na 100 kilometrů, což je příjemná hodnota pro 2,5-litrový atmosférický čtyřválec s maximálním výkonem 129 kW (175 k), což je o pětadvacet koní více, než má naftový agregát. Na druhé straně točivý moment s hodnotou 235 Nm je přesně o sto patnáct méně, než má naftový agregát. Výsledkem této disproporce je zrychlení z 0 na 100 km / h za 10,2 sekundy, což je ze všech verzí nejpomalejší. Naopak, dálniční souboj by vyhrála benzínová verze s maximální rychlostí 210 km / h.

Na druhé straně pointou Outbacku není rychlost, tu má na starosti WRX STi, ale schopnost spolknout jakoukoli nerovnost na silnici. Na štěrkové cestě si Outback oblíbíte. Takže klidně ignorujte marketingovou masáž se surfovými deskami či s horolezeckým výstrojím a jinými nástroji volného času, na absolutní spokojenost s jízdními vlastnostmi Outbacku stačí i některé úseky českých cest. Pokud přece jen toužíte po sportovních jízdních vlastnostech, přepněte si motor do režimu „S“ a převodovku do režimu M, ve kterém má převodovka nasimulovaných sedm stupňů a můžete si trochu užít. Ale opakuji, to není pointa Outbacku.

Návrháři Subaru nikdy interiér  nekomplikovali a ani Outback se této filozofie neopouští.

Kombinuje absolutně klasickou přístrojovou desku s stejně přehlednou palubní deskou a se středovou konzulí. Sedmipalcový dotykový displej reaguje výtečně, ovládání klimatizace je klasické, takže ho ovládáte bez problémů i na zmíněných českých cestách.

Mnohem více potěší prostorové poměry. Outback je mimořádně prostorný a to nejen vpředu, ale i vzadu, kam se bez problémů posadí i dospělí jedinci a za jejich zády je zavazadlový prostor o objemu 559 dm3. Koncepci atraktivní jednoduchosti doplňuje i elektronická ruční brzda, přepínač režimu terénní jízdy x-mode a tlačítko kontroly sjezdu z kopce.

A v terénu vás Outback překvapí a podrží stejně jako některé off-roady. Nastavení pohonu 4 × 4 sice v základním nastavení reprezentuje 60: 40, přičemž ho dokáže změnit na 50: 50. V terénu se maximální točivý moment přenáší na nápravu, respektive kolo s největším gripem. Outback zvládá i překřížení náprav.

Opět je to oblast, kterou mnozí majitelé nepřezkoumají naopak asistenční systémy jako adaptivní tempomat a systém Eye Sight rozhodně využijí. V koloně se použitím adaptivního tempomatu posouváte bez problémů, systém zbytečně intenzívně nebrzdí a stejně se rozbíhá bez hektiky. Eye Sight spolehlivě upozorní řidiče nejen na překážky, ale i v případě, že se stojící kolona před ním pohnula a on nereaguje. Konečné hodnocení je velmi dobré, nakonec Outback vás dostane tam, kde vás jiné crossovery a přiznejme si, že i některé SUV, jednoduše nedostanou. Přičemž si zachovává teritorium civilních aut.

Diskuze Vstoupit do diskuze
63 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články