Už docela dlouho má klimatizace automobilu režim recirkulace: to je stav, kdy záklopka zablokuje proudění vzduchu zvenku a ventilátor začne pohánět vzduch uvnitř kabiny. Dříve byla poloha této záklopky ovládána posuvníkem s lankem nebo táhlem.
Většina automobilů je nyní elektrifikována, a proto se recirkulace aktivuje stisknutím tlačítka. Bez ohledu na to, jak složitý je klimatický systém a bez ohledu na jeho ovládání, je princip fungování recirkulace všude stejný. A spolu s tím i pravidla pro používání této funkce.
Při jízdě za kouřícím nákladním automobilem
Nebo autobusem tedy máte možnost neinhalovat plyny zvenku, ale dýchat vzduch z kabiny.
Na začátku zahřívání interiéru a zejména čelního skla
Nasáváním teplého vzduchu z prostoru pro cestující zrychlíme odmrazování čelního skla. Navíc může být venkovní vzduch po dešti vlhký. Koneckonců prochází skrz sání vzduchu, kde často kondenzuje voda. A v zimě zde začíná tát sníh z rozpáleného motoru.
Na začátku chlazení prostoru pro cestující
Když je klimatizace zapnutá v horku. Účinek je stejný jako v předchozím případě. Je lepší chladit chladnější vzduch z kabiny než horký venkovní vzduch.
Nemá cenu, abyste recirkulaci nechali zapnutou po dlouhou dobu, a to ani za suchého počasí. Vzduch, který řidič a cestující dýchají, rychle zatuchne. A navíc je vlhký, takže se začnou mlžit skla. V létě je tento účinek méně výrazný, protože klimatizace vzduch účinně vysuší. Na podzim je vlhkosti více a topení není účinným prostředkem při řešení vysoké vlhkosti.
Ve vlhkém podzimním počasí je tedy lepší tlačítko recirkulace nepoužívat. U často používaných vozů stojí za to občas zkontrolovat, zda se klapka zcela otevírá. To při troše citu poznáte podle zvuku.