Na evropský trh přichází nový král SUV a zatopí nejen Dacii. Číňané konečně pochopili, jaké motory a výbavy chceme

Snaží se ještě víc přiblížit vkusu evropských zákazníků. Z modelu ubrali „e“ a tím i celý plug-in hybrid. Výsledkem je základní model s benzínovým motorem o výkonu 162 koní.

i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
Dalších 18 fotografií
Dalších 18 fotografií
                   

Že se „britsko-čínské“ MG ve svém snad už posledním znovuzrození na starém kontinentě zabydlelo více než dobře, je už vcelku dobře známé. Sice nemůžeme čekat tradiční britské roadstery, nebo výkonné verze Roverů jako kdysi (roadstery nejsou zrovna „masovkou“ a Rover už neexistuje), ale „přijatelně“ evropská SUV a crossovery si na nezájem klientů nemohou stěžovat. I přes to, že ne všechny dostupné motorizace byly dosud na našem trhu nabízeny.

Evropané milují jednoduché, nekomplikované pohony

To by se mělo napravit s aktuální verzí modelu HS, který se představuje právě v těchto dnech. K dosud uvedenému plug-in hybridu se MG rozhodlo uvést základní verzi pouze se spalovacím motorem. Pochopitelně, že benzínovým. Možná bychom byli raději za naftu, ale na druhou stranu snaha o co nejlepší poměr výkon/cena se jako obvykle přiklonila spíše k zážehové, nežli vznětové verzi. Ostatně ani u „tradičních“ evropských značek tomu není jinak, za naftu se většinou připlácí.

iZdroj fotografie: MG

Pod kapotu MG HS 1.5 T-GDi DCT se tedy nastěhoval přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1 490 ccm, výkonu 119 kW (162 koní) při 5 500 ot/min. a točivém momentu 250 Nm, dostupném v rozpětí 1 500 – 4 400 ot/min. Na kola jeho výkon přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka a vůz s ním zrychluje z 0-100 km/h za nikterak oslnivých 9,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 190 km/h. Obě hodnoty se nám na 162 koní zdají popravdě dosti průměrné. Kompresní poměr činí poměrně nízkých 11,5, přímé vstřikování je samozřejmostí, je ostatně ukryto i v názvu vozu.

Výbava hraje prim

Tolik pohon. Pokud jde ale o interiér a výbavu, zde už MG exceluje. Jak je i z našich fotografií v galerii patrné, posun proti základnímu modelu ZS je poměrně značný, tady se bavíme již o zcela „dospělém“ a plně vybaveném voze. MG HS nabízí již v sériové výbavě většinu z toho, za co se jinde připlácí, to byla ostatně konkurenční výhoda MG již od samotného vstupu na trh. Nabídnout více za podobné peníze, v případě HS je toho „více“ už poměrně dost. Už první stupeň výbavy Emotion nabídne například:

  • 6 airbagů
  • Bezpečnostní systémy ABS, SCS, FCW, LDW, RTA
  • Zadní parkovací kameru
  • Vyhřívání předních sedadel
  • Sedadlo řidiče ovládané elektricky
  • Automatickou dvouzónovou klimatizaci
  • Adaptivní tempomat (ACC)
  • Audiosystém s 10,1″ barevným displejem
  • Digitální přístrojový panel s 12,3″ barevným displejem
  • 18″ kola z lehkých slitin
iZdroj fotografie: MG

Druhá, nejvyšší výbava Exclusive pak k tomuto přidává ještě například kožené čalounění, přední LED světlomety, panoramatickou střechu nebo přední sportovní sedadla čalouněná v kombinaci s Alcantarou. Jak vidno, politika MG (a s ním i dalších výrobců z Asie) nabízet více výbavy už v základu funguje, zejména pokud je podpořená slušnou cenovkou. Oficiální výše v korunách zatím nebyla zveřejněna, při přepočtu z euro vychází levnější výbava Emotion na zhruba 650 tisíc korun a nejvyšší Exclusive na zhruba 760 tisíc korun. Jakmile budou české ceny známy, budeme vás informovat.

Galerie

Dalších 18 fotografií
Dalších 18 fotografií

Preferovali byste také „obyčejný“ motor před plug-in hybridem? A proč?

Zdroj: CarWeek
Diskuze Vstoupit do diskuze
108 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články