Toto jsou nejoblíbenější ojetiny v Polsku. Octavia až třetí, Fabia je pátá

                   

U nás je to jasné. První pozici bere Škoda Octavia, druhou Škoda Fabia. Tak by se dal jednoduše shrnout trh s ojetinami. V Polsku je to však přece jenom jiné. Místní řidiči mají přece jenom trochu jiné preference. Už v tom, že značka Škoda pro ně není spojena s vlastenectvím jako u nás, a tak ji kupují spíše s ohledem na praktičnost, než „ze zvyku“. I proto rozhodně není tak dominantní, jako v ČR.

Zajímavý pohled, v čem chtějí Poláci jezdit

Všude se mluví o tom, jak zájem o SUV neustále roste a jak lidé v podstatě nekupují nic jiného. Polsko je v tomto přece jenom zajímavou výjimkou. Stačí se podávat na seznam nejžádanějších ojetin a je jasné, že dominují především kompaktní vozy a vozy ze segmentu B. Je to dáno jak příznivými cenami, tak samozřejmě také celkově dobrou praktičností. A to ať jde o potřebu se s vozem všude vejít, nebo do něho nacpat dostatek nákladu.

Toto je nejžádanější pětice vozů

Jdeme na ni. Tím nejpoptávanějším vozem na trhu ojetin v Polsku je Opel Astra. Místo druhé bere Ford Focus. Až třetí místo bere Škoda Octavia, která u nás žebříčku zcela jasně dominuje. Místo čtvrté má v celkovém zájmu Volkswagen Golf a pětici uzavírá Škoda Fabia. Opět model, který se u nás drží spíše kolem druhého místa.

Jaká další auta Poláci kupují?

V našem výčtu pokračujeme dále. Šestým nejoblíbenějším autem je Renault Clio. Stejná automobilka je i na sedmém místě, konkrétně s modelem Renault Megane. Hned za ním je v žebříčku Opel Corsa. A stejná značka je umístěna i na následující deváté pozici. Tentokrát jde o Opel Insignia. A posledním desátým nejpopulárnějším vozem? Volkswagen Passat, který je opět zajímavým paradoxem, jelikož u nás v České republice ho vídáme spíše okolo třetího místa nejžádanějších ojetin.

Výsledky jasně ukazují, že i když je polský trh velmi podobný tomu našemu a jde o našeho blízkého souseda, zájem o ojeté vozy je zde úplně jiný, než je tomu u nás, popřípadě u našich slovenských sousedů.

Diskuze Vstoupit do diskuze
149 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články