Spolehlivé SUV, které žere méně než skútr (0,9 l/100 km), zlevnilo na minimum. Nejideálnější auto pro české řidiče?

Toyota přepisuje pravidla hry. SUV se spotřebou pod litr benzínu a cenou nižší o více než sto tisíc korun může být trefou do černého pro české řidiče.

i Zdroj fotografie: Toyota
                   

Klíč se skrývá v plug-in hybridní technologii: baterie o kapacitě 13,6 kWh zvládne až 66 km čistě na elektřinu. Benzínový motor o výkonu 223 koní se zapojí až po vybití baterie nebo při vyšších rychlostech, a to jen minimálně. Reálná spotřeba při pravidelném dobíjení se může pohybovat mezi 1 až 2 litry benzínu na 100 km, což je stále úžasné číslo.

Jak je možné, že SUV „žere“ pod litr?

Pokud jezdíte 15 tisíc km ročně a pravidelně dobíjíte, můžete za rok utratit jen kolem 15 tisíc Kč za palivo a elektřinu dohromady, což je o více než polovinu méně než u běžného SUV s průměrnou spotřebou 7 l/100 km. Bez pravidelného nabíjení je ale úspora výrazně nižší.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: Toyota

Pod milion, ale výbava jako z prémiovky

C-HR ve verzi Style nabízí skvělou výbavu: 18palcová kola, parkovací senzory, velký 12,3palcový displej, navigaci, adaptivní tempomat a kompletní bezpečnostní balík Toyota Safety Sense. Za vyšší cenu dostanete sportovnější verzi GR Sport či prémiové výbavy s lepšími sedadly a špičkovým audiem.

iZdroj fotografie: Toyota

Má vůbec Toyota v Česku konkurenci?

Plug-in hybridních SUV této velikosti není na českém trhu mnoho. Škoda zatím podobnou variantu nenabízí. Nejblíže je Hyundai Tucson PHEV, ten je však reálně méně úsporný (cca 6 l/100 km bez dobíjení). Toyota tak zaujme především unikátním poměrem nízké spotřeby a atraktivní ceny.

C-HR Plug-in Hybrid dává největší smysl řidičům s možností pravidelného domácího nabíjení. Jen tehdy využijí její plný potenciál. Pro městský provoz, víkendové výlety i občasné dlouhé cesty je to ale v každém případě mimořádně praktické a pohodlné auto. O servis ani baterie není třeba se obávat – Toyota má s hybridy dlouholeté zkušenosti a rozsáhlou servisní síť v Česku.

Toyota C-HR Plug-in Hybrid 2024 je skutečně přitažlivá novinka. Kombinuje výhody elektromobilu s jistotou benzínu a nyní je navíc výrazně dostupnější. Pro určitou skupinu českých zákazníků by mohla být trefou do černého. A co vy, věřili byste SUV se spotřebou pod litr, nebo se radši držíte při zemi?

Diskuze Vstoupit do diskuze
63 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články