Některá auta si díky svoji spolehlivosti stihla vybudovat takovou pověst, o jaké si jiným značkám ani nezdá. A nemusíte být ani teroristé, abyste zjistili, že je na tom hodně pravdy.
Dnešní pokračování našeho miniseriálu, který jsme si sami pro sebe nazvali „klasické auto za dostupné peníze“ bude mít od pohledu velmi robustního zástupce. A to prosím píšu s vědomím, že jsme tady měli několik Mercedesů, jeden Aston Martin a dokonce i Rolls Royce, čili opravdu žádná „ořezávatka“. A také Maserati Quattroporte, abych na něj nezapomněl. Ale tohle, to je úplně jiná liga. Chystáte se na cestu kolem světa? Nebo jen na Vysočinu? Neexistuje lepší volba. Pojďme se na něj podívat společně.
Když k velkým objemům přidáte i kvalitu, stane se (malý) zázrak
A úvodem se musím přiznat k tomu, že i u mne se vztah k této japonské značce vytvářel tak nějak postupně a zdaleka nebyl vždy tak vřelý, jako je dnes. Ono totiž velmi záleží, z jakého úhlu pohledu se na její produkci podíváte. Když (jako já, co již něco na silnicích pamatuje) máte před očima jenom jednu či dvě designově příliš nevydařené generace Corolly, případně „něco jako“ dvojkovou Carinu, nemáte zrovna důvod si o Toyotě myslet něco extra pozitivního. Krom toho, že ta auta „seká jak Baťa cvičky“ do celého světa.
V tom je pravda nepřekonatelná. Produkce Toyoty je již drahnou řádku let vždy zcela na špici, pokud se posuzuje velikost automobilek jako takových. A momentálně trůní na špici absolutní, je již poněkolikáté největším automobilovým producentem na světě. Jenže, Toyota dokázala jednu úžasnou věc. K té kvantitě přidala i kvalitu. Jinými slovy, mít Toyotu často znamená mít spolehlivé, technicky dobře vyřešené auto, které vás s jen základní údržbou nenechá nikde na holičkách. Značka ideál? Je to docela možné.
V poušti, s deseti pasažéry na korbě a tunou munice navíc
A člověk se nemusí jmenovat ani Scotty Kilmer a mít na YouTube sérií videí, v nichž jako automechanik s praxí 55let v oboru (!!!) dokazujete na konkrétních příkladech, proč je ta Toyota vlastně tak dobrá. Jednoduše proto, že ji v servisu viděl málokdy. Jednoduše proto, že ji na zvedáku míval výjimečně. V kombinaci s tím, jak jsou ta auta rozšířená to musí znamenat jedno jediné: Toyota staví extra spolehlivá auta. Stačí si pak jedno koupit a přijít na to sám. Ani nemusíte být terorista odněkud z Afghánistánu.
Kde jsou mimochodem pick-upy Toyoty extra oblíbené (a nejen tam). Bílá Toyota, přetížená asi tak 10x, s RPG na korbě a deseti mudžahedíny naskládanými tamtéž si to valí pouští nebo městem, jakoby se nechumelilo. A jsem si velmi jist, že jí stačí benzín a olej. Ten olej navíc jen občas. Tihle všichni bojovníci za svou (jakkoli maximálně pokřivenou) pravdu totiž opravdu nemají čas, aby někam jezdili do servisu. Ten servis v poušti totiž často hlavně ani žádný není. Servisní knížka a pravidelné prohlídky? Ale no tak.
Hilux by jezdil i na Marsu, Tesla pravděpodobně nikoli
A dělají tak Toyotě zřejmě asi hodně nechtěnou, přesto funkční reklamu. Pokud to bude fungovat v podmínkách a přetěžování ISIS, bude to fungovat všude. A zřejmě i na Marsu, jakkoli by tam Elon Musk chtěl spíše Teslu. Elone, nechci být skeptik, ale na Marsu by opravdu spíše jel elektrický Hilux od Toyoty (až tedy nějaký bude), než tvoje Tesla. To mi věř. Ono to tam není zrovna rovné a vyasfaltované, a servis Tesla na upadlé kola a nápravy tam také nebude. Ale dosti humoru na Elonovic konto.
Hilux, který vám představujeme díky spolupráci s naším oblíbeným webem plným klasických aut je k mání právě nyní. Má sice najeto 386 tisíc kilometrů, ale jednak to na něm téměř není vidět, jednak se dá čekat, že najede to stejné ještě jednou. Z poslední série vyráběné ještě v Japonsku, s extra spolehlivým D4D naftovým motorem o objemu 2,5 litru. A cenou zhruba 600 tisíc v přepočtu. Co říkáte, nestála by za hřích? Ptáte se, jestli bych jí chtěl? Nesmírně. Ježíšku, neuděláš pro to něco? Byl jsem letos taaak hodný, a příští rok budu ještě víc. Slibuju.
Máte vlastní zkušenosti s Toyotou? Nebo přímo s jejími pick-upy a offroady? Napište nám je diskuse pod článkem, děkujeme!