Bezpečnost ve vozech je potřeba a nutno říci, že se mění i metodiky a postupy její bezpečnosti. Co vyhovovalo dříve, už nemusí vyhovovat nyní. Organizací, která se bezpečnosti aut věnuje, je Euro NCAP. Ta pravidelně uskutečňuje testy nových aut a pomocí hvězdiček uděluje hodnocení.
Několik nových pravidel
Je třeba říci, že u Euro NCAP jde kupředu a svá hodnocení různě upravuje, na základě současného vývoje. Připomeňme třeba dříve tolik spekulované hodnocení asistenčních systémů, které mají také vliv na obdržené hvězdičky. K dalším úpravám metodiky došlo i v nedávné době a vozem, který se otestoval jako první, je Toyota Yaris. Hlavním cílem nové metodiky má být především to, aby se posoudilo vliv testovaného vozu na ostatní. V tomto případě má Yaris oproti velkým SUV logicky značnou výhodu.
Jak testy dopadly?
Nutno říci, že test Euro NCAP podle nové metodiky dopadl pro vůz Toyota Yaris velmi dobře, jelikož auto získalo pro automobilky tolik chtěné hodnocení, tedy pět hvězdiček. Pokud jde o ochranu dospělých, tak právě zde dostalo auto hodnocení 86 procent. Celkem dobře si japonský vůz vedl také v případě, kdy se posuzovala ochrana dětí. Zde automobil dostal hodnocení taktéž velmi slušných 81 procent.
U vozů je testováno i mnohem více, než jenom to, jak jsou chráněni cestující uvnitř. Hodnotí se i to, jak dokáže auto chránit ty nejzranitelnější účastníky provozu, tedy chodce. V tomto případě dostala Toyota Yaris dobrých 78 procent, a to hlavně díky skvělé funkčnosti systému s názvem Toyota Safety Sense. A když se o podpůrných systémech mluví, tak i ty jsou dnes samostatně hodnocenou kategorií. v tomto případě dostalo japonské auto 85 procent.
Jako měřítko pro ostatní
Nyní se tak Toyota Yaris stává nejenom vozem s pěti hvězdičkami i podle inovované metodiky, ale bude také vozem, podle kterého dojde k posuzování ostatních. Ty tak mohou být buď horší, nebo lepší. Ve výjimečných případech stejné.