Původním záměrem bylo nacpat pod kapotu malého trojkového bavoráka v té době zdaleka největší motor německé automobilky. Po přestavbě má výkon kolem 400 koní.
Vzít nejmenší model automobilu BMW a dát do něj zdaleka největší motor, takový byl záměr projektu, který před šestnácti lety postavil norský nadšenec. Z trojkových bavoráků si vybral verzi Compact a do něj namontoval benzinový dvanáctiválec.
Má benzínový dvanáctiválec z 850CSi
Přitom BMW řady 3 E36 je k dispozici v několika různých karosářských verzích včetně sedanu, kombi, kabria a dvoudveřového kupé. Každá z verzí je dost populární a prodaly se jich statisíce kusů. Ovšem verze Compact zůstává mezi fanoušky značky jednou z nejméně oblíbených.
Původně měl tento trojkový bavorák standardní motor o objemu 1,6 litru. Norskému mechanikovi se podařilo do relativně subtilní karoserie dostat raketové dělo v podobě 5,6litrového benzinového dvanáctiválce z BMW 850 CSi.
Unikát dostal paket z M3
Compact disponuje výkonem kolem 400 koní, který je přenášený na zadní kola prostřednictvím manuální převodovky. Kromě změny motoru dostal model kompletní paket BMW M3 a kola Hartge. Podvozek je rovněž z modelu M3, odkud pochází většina prvků interiéru.
Vůz byl kompletně přestavěn a nalakován titanově stříbrnou barvou. Když tato malá raketa BMW 316i nastartuje, to je zvuk. Teď aktuálně hledá nového majitele. Pokud byste se chtěli stát vlastníkem zřejmě jedinečného BMW, budete potřebovat zhruba 30 tisíc eur, tedy asi tři čtvrtě milionu korun.