Tyhle vozy jsou podle odborníků nejúspornější. Spotřebu mají minimální

                   

Když vybíráme auto, často hledíme i na to, aby mělo pokud možno optimální spotřebu. Tedy aby jízda s ním neznamenala to, že budeme muset zastavovat na každé benzinové pumpě a vytahovat z peněženky tisíce za načerpané palivo. To, za kolik vůz jezdí, ovlivníme jak my, stylem jízdy, tak i to, jaký má motor a jaká je celková konstrukce vozu, třeba z pohledu váhy či aerodynamiky. Jaká auta jsou podle odborníků nejúspornější?

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Volkswagen Golf 1.0 TSI 110

Popularita Golfů je obrovská. Svědčí o tom jak prodejnost jednotlivých generací, tak i to, kolik vozů potkáváme na silnicích, nebo kolik je jich nabízeno na inzertních webech a v autobazarech. Důvodem obliby je také spotřeba paliva tohoto vozu. Konkrétně potom tohoto modelu, který má pod kapotou motor se slušným výkonem 110 koní. Díky němu dokáže toto auto jezdit za 4,7 litrů paliva na sto, což je rozhodně velmi příjemná hodnota.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Kia Rio 1.0 T-GDi

Druhým zástupcem vozů s nízkou a příznivou spotřebou je korejská Kia. Nejenom, že tento model skvěle vypadá a zaujme kvalitou a jízdními vlastnostmi. Zaujme také celkem slušnou výbavou už v základu, a dále i poměrně příznivou cenou. A když je řeč o penězích, nelze zapomínat na to, že auto potěší nízkou spotřebou, což znamená jeho výhodný provoz. Konkrétně lze od motoru s výkonem 100 koní očekávat, že si na sto ujetých kilometrů vezme 4,7 litrů paliva.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Volkswagen Polo 1.0 TSI 95

Nejenom Golf, ale i Polo je primárně v Evropě celkem populárním vozem. Jak pro kvalitu, tak design, či pro jeho příznivou spotřebu. Motor s výkonem 95 koňských sil nejenom plně dostačuje na běžnou jízdu. Dokáže zaujmout i tím, že jakákoliv cesta se nijak výrazně neprodraží. Pokud nebudete mít těžkou nohu a budete jezdit takzvaně s rozmyslem, dá se dosáhnout celkem solidní spotřeby o hodnotě 4,6 litrů na sto ujetých kilometrů.

Diskuze Vstoupit do diskuze
134 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články