Nabídka ojetých aut je na našem trhu celkem rozmanitá, což znamená, že máme z čeho vybírat. A je jedno, jaké máme kritéria, jelikož ať už mají jakoukoliv podobu, vždy dokážeme najít takové auto, které nám bude vyhovovat. Nutno říci, že pokud v našem hledáčku skončí některé z těch obecně vyhlášených, populárních a spolehlivých, je to jenom dobře.
I tyto vozy ale mohou mít své mouchy. Někdy se mohou pod jejich kapotami objevit motorizace, které se příliš nepovedli. A ty tak výrazně srážejí jinak dobré vlastnosti vybraného vozu. Jaká je cesta ven? Dané auto klidně kupte, jenom s jiným motorem. My se společně podíváme na trojici těch aut, které jsou obecně dobrou volbou, ale upozorníme vás na to, jaké motory nebrat.
Opel Vectra
Zajímavé a povedené auto, které se vyrábělo v letech 2002 – 2008. Tato generace vozu Opel Vectra je v současné době celkem žádaným artiklem v autobazarech. A důvodů k tomu je celá řada, od pohodlí, po praktičnost, nebo celkovou odolnost. Jenom pozor na to, co je pod kapotou. Řada lidí se může nechat zlákat motorizací 3.0 CDTi s velmi slušným výkonem i točivým momentem. Výkon byl v první verzi motoru 177 a po inovacích které souvisely i s faceliftem byl zvýšen dokonce na 184 koňských sil. Co ale může nastat už po 200 tisících najetých kilometrech, to jsou problémy. Mohou se objevit problémy s netěsností, ale i problémy se vstřikovači a písty. A v tu chvíli vás začnou čekat nákladnější opravy. Ty se nemusí vyhnout ani dalšími prvku, kterým je dvouhmotový setrvačník. Tento motor se prostě skutečně moc nepomohl.
Toyota RAV4
Tato automobilka má velmi dobrou pověst a dá se říci, že ať sáhnete po jakémkoliv modelu, neměl by vás zklamat. Tolik k obecným faktům. Jsou ale určité výjimky, které souvisí s tím, co má vaše vybrané auto pod kapotou. My se zaměříme na vůz Toyota RAV4, který rozhodně má své kvality a jak ojetina by vás zklamat neměl. Jenom dejte pozor na jednu důležitou věc. A tou je motor, který je pod kapotou. Tím může být nafta s označením 2,2 D-4D, která je u těchto aut poměrně populární. To proto, že je k dispozici hned ve třech verzích, a to 136, 150 a 170 koňských sil. Nutno však říci, že všechny tři výkonnostní varianty mohou už po 150 tisících kilometrech trpět řadou problémů. Mohou se objevovat usazeniny, mohou se objevovat problémy s korozí, stejně jako nelze opomenout ani problémy s těsněním. To vše znamená jak nutnost návštěvy servisu, tak i nutnost nemalého vydání.
Volkswagen Tiguan
Rozhodně povedené auto, a je jedno, zda jde o vzhled, zda jde o praktičnost, nebo pohodlí. A rozhodně nezklame ani jízdními vlastnostmi, na kterých se může pochopitelně pozitivně podepsat i dobře zvolená motorizace, kam se řadí i řady populárních dieselů. My se podíváme na to, jaký motorizace se na kvalitě tohoto auta může podepsat spíše negativním způsobem. Je to motor 1.4 TSI Twincharger, který je k dispozici hned ve dvou výkonnostních verzích. A to ve variantě se 150 a ve variantě se 160 koňmi. Ať zvolíte jakoukoliv, není to příliš dobrá volba. S přibývajícími kilometry a roky se mohou objevovat problémy, zvláště když motor nějak extra nešetříte a rozhodnete se využít jeho turba na maximum. Také nelze opomenout fakt, že v kombinaci s převodovkou DSG je dobré mít na paměti, že pokud dojde k jejímu poškození, jsou náklady na opravu celkem vysoké.