Unikátní sanitka se dostane všude. Má pomáhat v extrémním terénu

                   

Pro běžné sanitky obvykle není problém dostat se kamkoliv po zpevněných komunikací a v hodně mírném terénu. Jsou ale místa, kam už se dostane jenom offroad a běžný sanitní vůz nemá šanci. Co ale, pokud i v tomto místě bude potřeba rychlá lékařská pomoc? Rusové mají na tuto otázku odpověď. Avtros a PK Sadr vyvinuli zcela unikátní sanitní vůz, který se dostane doslova všude.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Terénní vozidlo v sanitní verzi

Základem je terénní vozidlo v úpravě 8×8, která už na první pohled budí respekt a ukazuje, že nebude mít sebemenší potíž ani s náročnějším terénem. Navíc došlo k úpravě vozu právě pro potřeby zdravotníků. To znamená, že je auto uzpůsobeno pro transport zraněných a nemocných lidí. Navíc tak, aby jízda, i v terénu, pro ně byla pokud možno co nejkomfortnější.

Vůz obsahuje vše, co potřebuje řidič mířící do náročného terénu, tak i to, co potřebuje lékař při poskytování první pomoci a transportu. Samozřejmostí je klimatizace, dobré izolační vlastnosti, a to jak tepelné, tak i zvukové. Samotné vnitřní vybavení plně odpovídá ruským zákonům o tom, čím musí být sanitní vozy vybaveny. Pochopitelně tu jsou také klasické modré majáky a LED diody ve světlech, díky kterým jsou upozorňováni ostatní účastníci silničního provozu na to, že jede vůz s právem přednosti v jízdě.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Sanitka zajímavých parametrů

Už pohled na kola jasně ukazuje, že nejde o obyčejnou sanitku, ale o verzi, která by si měla poradit hlavně s nepřístupným terénem. Tomu ostatně odpovídá i rychlost. Maximum je 70 kilometrů v hodině, ve vodě potom 7 kilometrů. Pod kapotou je naftový třílitr Iveco o výkonu 146 koní. Poměrně unikátní jsou i rozměry vozu, konkrétně potom 6300 x 2500 x 2700 mm. Zajímavé jsou taktéž nájezdové úhly, které činí 47 a 45 stupňů. I toto jasně ukazuje na to, že dostat se s touto sanitkou do odlehlých lokalit nebude problém. A to může zachránit mnoho životů.

Diskuze Vstoupit do diskuze
53 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články