Unikátní supersport se má stát nejrychlejším autem světa

                   

Nejrychlejší sériové auto na světě. To je titul, o který výrobci supersportů bojují odnepaměti. Je spojený s velkou prestiží a pochopitelně také velkým zájmem milovníků rychlosti. Především ze segmentu těch, kteří jsou dostatečně movití si takové auto koupit. Dlouhé roky to byl souboj dvou značek, ale nyní to vypadá, že vše naruší ještě jedna třetí.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Bugatti nebo Koenigsegg?

Roky to byl souboj dvojice, kterou každý milovník aut a rychlosti velmi dobře znal. Máme samozřejmě na mysli značku Bugatti a také Koenigsegg. Byly to boje, pokusy překonat rekord o každý kilometr v hodině, snahy o posunutí limitů, i často zklamání z toho, že některé rekordy nemohly být kvůli různým oficialitám uznány. Na toto všechno se dost možná zapomene, jelikož nejrychlejším vozem planety může být ještě nějaký jiný. Který?

Supersport SSC Tuatara měl překonat rychlostní rekord

Tím vozem, který by se dost možná měl stát nejrychlejším autem planety, má být SSC Tuatara. Právě s tímto supersportem jsou totiž spojeny poslední zprávy, kdy se prý povedlo překonat aktuální rychlostní rekordy. Ty drží Koenigsegg Agera RS, k jejich dosažení došlo v roce 2017 a konkrétní číslo je 447,24 kilometrů v hodině. Přesně tolik jede nejrychlejší sériové auto na světě.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Vůz SSC Tuatara však měl tento rekord překonat. Alespoň to tvrdí informace o pokusech, které se konaly 13. října v okolí Las Vegas. Zda se tento fakt potvrdí, na to bude nutné si ještě nějakou dobu patrně počkat. Reálné ale je, že tento vůz má ambice na to, stát se nejrychlejším sériovým modelem planety. Toto superauto má totiž motor o výkonu 1 750 koní a jeho pohotovostní hmotnost je pouze 1 250 kilogramů. Na světlo také probleskují informace, že auto je schopno dosáhnout rychlosti 483 kilometrů v hodině. Číslo je jedna věc, ale dosažení věc druhá. A právě to je věc, která nejenom konkurenty, ale i všechny fanoušky motorismu aktuálně zajímá.

Diskuze Vstoupit do diskuze
127 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články