Dvanáct tisíc otáček a 3 500 koní, jaký je zvuk?
Nadšenci z řecké tuningové firmy se rozhodli pro úpravu tolik oblíbeného Lamborghini Gallardo. Po úpravě motoru V10 získalo Gallardo 3 500 koní s hodnotou dvanáct tisíc otáček za minutu. Zvuk připomíná vzlet letadla.
Lamborghini Gallardo má stálou oblibu mezi závodníky
I když bylo úspěšné Gallardo nahrazeno Huracanem, stále si mezi amatérskými závodníky i profesionálními týmy udržuje velkou oblibu. Proto není divu, že neujde očím úpravcům i tunerům.
Podobně si jej vyhlídla jedna řecká firma, která pro svůj projekt Gallardem vytvořila balíček pro motor V10 a svůj um zde projevila v plné parádě. Ačkoli současná hranice se zastavila na 3 500 koní, její ambice jdou ještě dál, a pro závodníky chystá lahůdku, přestavbu motoru s pěti tisíci koňmi. Pro silniční provoz se hranice zastaví kolem dvou a půl tisíc, maximálně na třech a půl tisíc koňských sil.
Podobné úpravy si zapisují nadšenci z USA
O podobnou úpravu Lamborghini Gallardo se pokusili tuningoví nadšenci i firmy ze spojených států amerických, odkud pochází „nejsilnější“ model s úpravou motoru s pouhými třemi tisíci koňmi. Jak je možné, že řečtí tuningáři upravili motor k takovému výkonu?
Odpověď je jednoduchá. Důvodem je přesný a vědecký přístup k tuningu. Tento zodpovědný a velmi propracovaný způsob přestavby aut, společnost praktikuje při všech úpravách automobilů. Nejde tedy o žádné běžné tunery.
Specialisté z tamní společnosti mluví o specifickém technologickém vývoji, který dal sílu Lamborghini Gallardu díky vzniku dvou obrovských turbech. Tato turba disponují například uhlíkovými vlákny, kompresní poměr činí 14, 8:1.